Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 20 maja 2024 07:10
Reklama

Do 16 lutego można składać projekty do Budżetu Obywatelskiego

Do Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok projekty mogą zgłaszać wszyscy mieszkańcy miasta, niezależnie od wieku. Znamy też harmonogram.
  • Źródło: Urząd Miasta Tczewa
Do 16 lutego można składać projekty do Budżetu Obywatelskiego

Autor: Urząd Miasta Tczewa

Źródło: Wrota Tczewa

 

Jakie wymogi formalne muszą spełniać składane projekty?

 

  • projekt może zgłosić mieszkaniec Tczewa;
  • mieszkaniec może zgłosić dowolną liczbę projektów;
  • projekt należy złożyć na formularzu zgłoszenia projektu, określonym przez prezydenta Tczewa (do pobrania na www.bo.tczew.pl). W formularzu, oprócz danych autora projektu, należy załączyć także m.in. opis projektu , lokalizację, szacunkowy koszt realizacji; 
  • do formularza  zgłoszenia projektu należy obowiązkowo dołączyć listę mieszkańców popierających  projekt zawierającą podpisy  co najmniej 20 mieszkańców (wzór listy również do pobrania ze strony Budżetu Obywatelskiego).

 

Jakie są podstawowe wymogi merytoryczne?

 

  • proponowane projekty są zadaniami inwestycyjnymi, których zakres mieści się w zadaniach własnych gminy;
  • są możliwe do zrealizowania  w trakcie roku budżetowego;
  • ich całkowity  szacunkowy koszt realizacji  nie przekracza  maksymalnych szacowanych kosztów  realizacji projektów dużych; 
  • są zlokalizowane na terenie, do którego gmina posiada tytuł prawny, uprawniający do dysponowania na cele umożliwiające realizację projektu oraz utrzymanie jego efektu przez okres co najmniej 5 lat. W przypadku braku tytułu prawnego do terenu na dzień zgłoszenia projektu autor projektu zobowiązany jest przedstawić oświadczenie właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości o zobowiązaniu do nieodpłatnego oddania gminie do dysponowania na cele umożliwiające realizację projektu oraz utrzymanie jego efektu przez okres co najmniej 5 lat; 
  • są zlokalizowane na terenach o uregulowanym stanie prawnym, co do których nie zaplanowano sprzedaży, użyczenia, oddania w najem, ani wykonania nowych inwestycji, remontów, jak również nie toczy się postępowanie administracyjne lub inne, które może zmienić przeznaczenie, funkcję lub sposób użytkowania tych terenów lub obiektów;
  • są  wykonalne technicznie,  tzn. są możliwe do realizacji w założonym terminie, biorąc pod uwagę dostępność rzeczową i organizacyjną zasobów niezbędnych do wykonania projektu oraz przeprowadzenia niezbędnych działań formalnoprawnych;
  • są ogólnodostępne dla mieszkańców;
  • są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa;
  • są zgodne z  miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego miasta Tczewa;
  • nie zakładają wykonania wyłącznie planu lub dokumentacji technicznej na realizację zadania;
  • nie zakładają wykonania jednego z elementów (etapów) realizacji projektu, które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów).

 

Harmonogram Budżetu Obywatelskiego na 2025 rok

 

  1. Zgłaszanie projektów - od 26 stycznia do 16 lutego
  2. Publikacja informacji o spełnieniu lub niespełnieniu wymogów formalnych przez zgłoszone projekty - do 1 kwietnia
  3. Publikacja informacji  o dopuszczeniu lub niedopuszczeniu projektu do głosowania - do 14 czerwca
  4. Publikacja informacji dotyczącej zaktualizowanej listy projektów które nie zostały dopuszczone do głosowania oraz zaktualizowanej listy projektów, które zostaną poddane pod głosowanie - do 28 czerwca
  5. Publikacja informacji o terminie przeprowadzenia głosowania - do 14 lipca
  6. Podanie do publicznej wiadomości wyników głosowania – nie później niż 10 dni roboczych od ostatniego dnia głosowania
  7. Zakończenie konsultacji społecznych - do 4 października

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama