Jak optymalizować stronę produktu w sklepie online?

  • 6.09.2018, 16:00
  • Grupa Tipmedia
Jak optymalizować stronę produktu w sklepie online?
Jedną z najbardziej popularnych i skutecznych strategii pozycjonowania sklepu internetowego jest wykorzystanie długiego ogona słów kluczowych. Każdy produkt oferowany przez e-commerce może być przecież osobnym słowem kluczowym, na które strona będzie widoczna w wynikach wyszukiwania, a użytkownicy, którzy przechodzą do witryny wyszukując konkretnych przedmiotów częściej dokonują zakupu, ponieważ są wstępnie zdecydowania. Warto zadbać o odpowiednią optymalizację stron produktowej, tak by zwiększyć swoje szanse na osiągnięcie najwyższych pozycji. W artykule podpowiadamy, na co zwrócić uwagę oraz co zrobić, aby poprawić widoczność produktów w Google.

Słowo kluczowe w adresie URL i nagłówku H1

Słowo kluczowe, którym najczęściej są nazwy produktów, powinno znaleźć się w nagłówku H1, który jest dla Google informacją o głównej tematyce wybranej podstrony. Warto zadbać też o stosowanie przyjaznych URL, tzn. takich, które są czytelne dla człowieka i zawierać w nich frazę kluczową (np. stronasklepu.pl/buty-sportowe-adidas/).

Metadane i dane uporządkowane

Metadane, w szczególności tytuł oraz opis, to niezwykle istotne elementy w pozycjonowaniu strony internetowej. Są one widoczne w wynikach wyszukiwania i pomagają algorytmom lepiej zrozumieć zawartość witryny. Strona każdej produktu powinna mieć unikalne metadane, które będą zawierać słowo kluczowe, jednak muszą być też zachęcające dla użytkowników, ponieważ to pierwsze co zobaczą przed przejściem na stronę.

W sklepach internetowych warto korzystać również z danych uporządkowanych, dzięki którym w wynikach wyszukiwania użytkownicy mogą zobaczyć także cenę, stan magazynowy oraz opinie o produkcie - dzięki temu wiedzą dokładnie czego spodziewać się po przejściu na stronę, a ruch jest bardziej wartościowy i przekłada się na wyższą sprzedaż.

Unikalne opisy produktów

Opis produktu w sklepie internetowym to niezwykle ważna kwestia, nie tylko ze względu na pozycjonowanie strony, ale także wrażenia użytkownika i ostateczną decyzję o zakupie. Teksty powinny być unikatowe i nie mogą powtarzać się dla żadnego z produktów, powinny też eksponować zalety konkretnego przedmiot. Z punktu widzenia SEO, w opisy warto wplatać słowo kluczowe powiązane z danym produktem oraz wyróżniać je znacznikiem strong. W przypadku dłuższych tekstów, należy podzielić je na nagłówki, w których również warto wplatać słowa kluczowe.

Szybkość ładowania strony produktu

Kolejny aspekt, który istotny jest zarówno z punktu widzenia algorytmu wyszukiwarki, jak i użytkowników. Podczas ustalania pozycji Google bierze pod uwagę szybkość, z jaką ładuje się konkretna strona, a przeciążone witryny mają niską szansę na osiągnięcie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania. Wolne ładowanie strony zniechęca też użytkowników i wpływa na opuszczenie strony i utratę potencjalnych klientów. W celu poprawienie szybkości strony warto zadbać o odpowiednie skalowanie i optymalizację grafik, wykorzysanie plików cache, czy kompresji Gzip. Warto też przyjrzeć się odpowiedzi serwera, który często staje się niewystarczający przy wzroście ruchu w sklepie internetowym.

 Artykuł powstał przy współpracy z firmą Virtual Development - https://www.vd.pl

Grupa Tipmedia
Podziel się: