Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 14 grudnia 2025 15:54
Reklama

Nowe przejście podziemne pod DK22 przy moście knybawskim

Pod drogą krajową nr 22, w pobliżu mostu knybawskiego na Wiśle, powstaje nowe przejście podziemne, które połączy pieszych i rowerzystów z WTR.
Nowe przejście podziemne pod DK22 przy moście knybawskim

Autor: Telewizja Tetka

Ta inwestycja, będąca częścią większego projektu przebudowy odcinka drogi krajowej nr 22 między Czarlinem a Knybawą, jest niemal ukończona.

 

Tunel nie tylko dla rowerzystów

 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) kończy prace na wspomnianym odcinku, a termin zakończenia całej inwestycji zaplanowano na 15 października 2024 roku. Przejście podziemne, będące kluczowym elementem tego projektu, zapewni bezpieczne przejście dla pieszych i rowerzystów. Nowy tunel połączy drogę rowerową wzdłuż krajowej 22 z Wiślaną Trasą Rowerową, stając się integralną częścią popularnego szlaku Euro Velo. 

 

Jesteśmy jakby w okolicach suchego przepustu. Jest to istniejący przepust, on nie powstał od nowa. Myśmy go po prostu zrekonstruowali. Był on przewidziany do obsługi cieku wodnego, jak to w swoim zadaniu ma funkcjonować przepust, ale tutaj z racji, że wzdłuż całej drogi krajowej nr 22 realizujemy również budowę ścieżki pieszo-rowerowej, tak też tutaj, wykorzystaliśmy ten suchy przepust, który już istniał właśnie do wybudowania przejazdu dla rowerzystów pod drogą krajową nr 22.  Oczywiście ma to na celu poprawę bezpieczeństwa.

- Mateusz Brożyna, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

 

 

W przypadku węzła rowerowego wykonano oświetlenie wewnątrz obiektu oraz pochylnie i schody dla pieszych. Prawy wlot zostanie połączony z chodnikiem dla pieszych wzdłuż DK22 schodami i pochylnią dla niepełnosprawnych. Po prawej stronie DK22 zaprojektowano dwubiegowe żelbetowe schody skarpowe o szerokości 1,5 m. Schody zaopatrzone zostaną w obustronne balustrady mocowane do przylegających murków.

 

Część większego projektu

 

Jest to też oczywiście część międzynarodowego szlaku rowerowego Eurovelo, ale też oczywiście częścią tego Eurovelo jest WTR, czyli wyślana trasa rowerowa, z której chętnie korzystają tutaj mieszkańcy okolic, ale też turyści, którzy przyjeżdżają właśnie na Pomorze. Warto też dodać tutaj oczywiście w planach GDDKiA oddziału w Gdańsku jest też budowa ścieżki rowerowej tutaj brakującego elementu wzdłuż drogi krajowej nr 91, od węzła drogowego w Czarlinie do istniejące już drogi na ulicy Głowackiego w Tczewie.

- Mateusz Brożyna, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

 

 

Inwestycja obejmuje także nowoczesne oświetlenie oraz udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, co zapewni wygodne i bezpieczne korzystanie z nowego przejścia. Koszt budowy przepustu wynosi 1 999 785 zł.

Interesujące jest to, że nowe przejście zastępuje istniejący wcześniej tunel, który łączył przyczółek mostu po obu stronach drogi i służył celom wojskowym. Nowa inwestycja przywraca tę funkcjonalność, dostosowując ją do potrzeb współczesnych użytkowników trasy.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaKino Helios Tczew zaprasza!
Reklama
Reklama