Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 6 grudnia 2025 02:36
Reklama

Polecają w sieci? Kupuję! Wiemy, na kogo ma to największy wpływ

Wystarczy polecenie w mediach społecznościowych, żeby od ręki kupić kosmetyk, odzież czy książkę. Jak często sieć decyduje o tym, co kupujemy? Często.
Polecają w sieci? Kupuję! Wiemy, na kogo ma to największy wpływ

Autor: Canva

 

Taką odpowiedź na to pytanie daje ankieta Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych na zlecenie Santander Consumer Banku. Co z niej wynika?

 

Media społecznościowe jak poczta pantoflowa

 

Że polecenie w mediach społecznościowych wpływają na zakupy aż 36 proc. Polaków.

 

Jesteśmy świadkami zmiany, w której media społecznościowe stają się nowoczesną formą poczty pantoflowej.

– ocenia cytowany w komunikacie Patryk Perliński z Santander Consumer Banku

 

Na drugim biegunie są osoby, dla których ważniejszą rekomendacją są opinie znajomych i rodziny. Bo – okazuje się – że polecenia social mediów…

 

…najmocniej wpływają na najmłodszych konsumentów 

– odpowiada Perliński

 

Przełóżmy to na konkret, czyli wyniki ankiety.

 

Kto ma największy wpływ na nasze decyzje zakupowe?

 

Po pierwsze – osoby, które znamy osobiście. Tak jest w przypadku 52 proc. ankietowanych.

Na drugim miejscu ważni są dla nas niezależni testerzy i recenzenci (26 proc.). 

Dalej – nieznajomi z sieci, którzy prywatnie korzystają z produktów jakiejś marki.

Czwarte miejsce zajmują influencerzy. Tyle że to oni właśnie są bardzo ważni dla użytkowników mediów społecznościowych w wieku 18-29 lat. I wpływają na decyzje zakupowe 35 proc. ankietowanych z tej grupy wiekowej.

 

Wpływ platform społecznościowych na decyzje zakupowe spada z wiekiem.

– zauważa Perliński

 

Bo 50-latkowie i osoby starsze w ogóle nie korzystają z rekomendacji. 

 

Co najczęściej kupujemy w internecie?

 

  • Kosmetyki i produkty do pielęgnacji – 34 proc. badanych,
  • ubrania i akcesoria  29 proc.,
  • książki, filmy i gry 24 proc. 
  • elektronika – 23 proc.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama