Jak stworzyć własny sklep internetowy?
Według ,,E-commerce w Polsce 2022’’ 77% internautów kupuje w sieci. Warto więc założyć swój sklep internetowy, aby docierać do szerokiego grona klientów i mieć szansę na odniesienie sukcesu. Aby jednak e-sklep sprzedawał, powinien być przemyślany i prawidłowo zaprojektowany.
Chcesz uruchomić sklep online? Potrzebujesz takich elementów jak:
- domena,
- hosting,
- platforma e-commerce.
Domena to unikalny adres strony sklepu internetowego. Jej nazwa powinna kojarzyć się odbiorcom z Twoim biznesem. Powinna być atrakcyjna, krótka, łatwa do zapamiętania i wymówienia oraz interesująca. Nie powinna natomiast zawierać polskich znaków. Wybierz domenę, która pomoże w budowaniu Twojego wizerunku w Internecie.
Usługa hostingu polega na udostępnieniu przestrzeni dla sklepu na serwerze. Właściwy hosting zapewni bezawaryjne i szybkie działanie e-sklepu. Należy pamiętać, że sklep musi być dostępny dla klientów przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, a to właśnie hosting za to odpowiada. Skorzystaj z dobrej usługi, aby mieć pewność, że Twoja strona WWW zawsze będzie działać sprawnie i że nie dojdzie do żadnego przeciążenia, zwłaszcza podczas akcji promocyjnych, gdy ruch w sklepie wzrasta.
Tworzenie sklepu internetowego wymaga również wyboru odpowiedniej platformy e-commerce. To ona umożliwia prawidłowe funkcjonowanie sklepu, przeglądanie oferty produktowej, dokonywanie płatności itd. Na rynku dostępne są cztery różne typy platform, z których każda ma swoje mocne i słabe strony oraz jest przeznaczona dla innego rodzaju biznesu. Więcej na ich temat dowiesz się z dalszej części artykułu.
Platformy e-commerce – którą z nich wybrać?
Aby dokonać trafnego wyboru, należy najpierw określić swoje potrzeby oraz główne cele. Trzeba ustalić, jak powinien wyglądać sklep oraz przemyśleć, jakie funkcjonalności są potrzebne. Warto również wziąć pod uwagę swoje umiejętności techniczne lub potrzebę wsparcia. Kolejne kwestie to określenie budżetu i czasu, które można przeznaczyć na budowę sklepu.
Warto myśleć o swoim biznesie pod kątem przyszłego rozwoju. Pamiętaj, że Twoja firma z czasem będzie się rozwijała (tego Ci życzymy), a co za tym idzie, mogą pojawić się nowe wymagania i potrzeby. W takim przypadku warto postawić na rozwiązania, które umożliwią stopniowe rozbudowanie e-sklepu.
Dla przedsiębiorstw z sektora MŚP dobrą opcją mogą być platformy typu Open Source. Jedną z najpopularniejszych platform tego rodzaju w naszym kraju jest PrestaShop. Certyfikowaną agencją PrestaShop w Polsce jest WeNet. Ofertę firmy możesz sprawdzić na: https://wenet.pl/oferta/sklepy-internetowe.
Poniżej znajdziesz cztery różne typy oprogramowań e-commerce oraz ich plusy i minusy.
Platformy Open Source
Platformy e-commerce typu Open Source cieszą się dużym uznaniem wśród właścicieli sklepów internetowych. Dają one dużą swobodę i elastyczność. Pozwalają na pełną kontrolę nad kodem źródłowym strony, co daje możliwość wprowadzania dowolnych modyfikacji i dostosowywania funkcjonalności do własnych potrzeb. Oferują szeroki wybór gotowych modułów, dodatków oraz szablonów graficznych. Gwarantują też bezpieczeństwo. PrestaShop, WooCommerce czy Magento to tylko niektóre z popularnych platform tego typu.
Platformy Open Source będą świetnym wyborem dla przedsiębiorców, którzy myślą poważnie o sprzedaży w Internecie i zależy im na rozwoju.
Zastanawiasz się, jakie wady mają tego typu platformy? Otóż wdrożenie sklepu wymaga tutaj zatrudnienia ekspertów i bywa kosztowne. Konieczne jest też zapewnienie dodatkowego wsparcia.
.jpg)
Platformy SaaS (Software as a Service)
W przypadku modelu SaaS sklep internetowy jest utrzymywany na serwerach dostawcy platformy. Zalety tego rozwiązania to: niski koszt początkowy, szybki czas wdrożenia oraz prosty panel administracyjny. Przykładami takich platform są Shoper, Shopify czy SkyShop. Sprawdzą się one dla małych i średnich firm.
Warto jednak pamiętać, że platformy SaaS dają małą elastyczność, ograniczają swobodę wprowadzania indywidualnych rozwiązań i integracji. Sprzedawca wynajmuje sklep – nie jest jego właścicielem. Jest uzależniony od dostawcy. W przypadku zamknięcia usługi przez dostawcę jest ryzyko utraty danych. Warto mieć to na uwadze.
Platformy oparte na licencji
Duże firmy, które są w stanie zainwestować większe środki w rozwój swojego e-sklepu, mogą wybrać platformy oparte na płatnej licencji. Rozwiązania te oferują możliwość obsługi dużej liczby zamówień, szeroką gamę opcji modyfikacji i konfiguracji oraz gwarancję bezpieczeństwa danych. Wysoka cena oraz bardzo długi czas realizacji ze względu na szeroki zakres działań to jednak główne wady tego rodzaju platform.
Platformy dedykowane
Platformy dedykowane są dobrym wyborem dla przedsiębiorców o specyficznych potrzebach, którzy są w stanie zainwestować większe środki finansowe i poczekać na realizację projektu. Sklep internetowy jest wówczas szyty na miarę, a gwarancja bezpieczeństwa jest na najwyższym poziomie.
Oprócz wysokiego kosztu i długiego czasu realizacji wadą może być też uzależnienie od jednej firmy i konieczność ciągłego rozwoju systemu.
Budowa e-sklepu – z czyich usług warto skorzystać?
Założenie sklepu internetowego wiąże się z wieloma wyzwaniami, zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców. Trzeba wybrać domenę, dobry hosting i odpowiednio dopasowaną do potrzeb biznesu platformę e-commerce. Bywa to problematyczne.
Najlepszym więc wyborem dla osób, które nie znają się na kwestiach technicznych i potrzebują wsparcia jest współpraca ze specjalistami Przykładem są doradcy internetowi WeNet, którzy projektują i budują nowoczesne sklepy internetowe, które odpowiadają potrzebom dzisiejszych konsumentów.
Jeśli skorzystasz z usług WeNet, otrzymasz wszystko, co niezbędne do prowadzenia skutecznej sprzedaży w Internecie, w tym:
- atrakcyjny i funkcjonalny sklep online na platformie PrestaShop,
- domenę i sprawny hosting w pakiecie,
- sklep internetowy na własność – będziesz jego właścicielem,
- gwarancję bezpieczeństwa – certyfikat SSL, niezbędne regulaminy,
- integrację z zewnętrznymi narzędziami (systemy płatności, firmy kurierskie itd.).
Kolejną zaletą współpracy ze specjalistami jest możliwość rozwoju sklepu internetowego zgodnie z potrzebami właściciela oraz wymaganiami rynku. Dostęp do skutecznych narzędzi i wsparcia technicznego pomaga osiągnąć sukces w sprzedaży online.
Pamiętaj też, że Twój sklep będzie dopasowany do specyfiki Twojego biznesu oraz grupy docelowej, spójny z branżą, responsywny (dostosowany do wielkości każdego ekranu) oraz intuicyjny i wygodny w użytkowaniu.
Postaw na profesjonalne rozwiązanie i załóż swój sklep internetowy dzięki współpracy z doradcami internetowymi WeNet. To gwarancja bezpieczeństwa, stabilności i ciągłego rozwoju Twojego biznesu!




