Nowe tory - większa prędkość
Do realizacji robót wykorzystywana jest specjalistyczna maszyna PUN. Docelowo pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się po modernizowanym odcinku z prędkością do 160 km/h. Wartość prac wynosi 112,5 mln zł netto (137,5 mln zł brutto) i jest finansowana ze środków PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Zakres inwestycji przewiduje wymianę nawierzchni obu torów – montowane będą nowe, bezstykowe szyny oraz podkłady strunobetonowe, co przyczyni się do redukcji hałasu i poprawy komfortu podróży. Podsypka tłuczniowa zostanie oczyszczona i uzupełniona, a sieć trakcyjna poddana regulacji. Prace prowadzone są z wykorzystaniem maszyny do potokowej wymiany nawierzchni PUN, umożliwiającej szybkie i zautomatyzowane roboty torowe, łącznie z usuwaniem zużytych elementów i montażem nowych.
W ramach inwestycji przebudowanych zostanie także 17 przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. w Fiszewie, Oleśnie i Karczowiskach Górnych, co usprawni ruch drogowy.
Zakończenie robót planowane jest na grudzień bieżącego roku. Prace nie będą miały wpływu na rozkład jazdy – nie przewiduje się wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej.
Na terenie woj. warmińsko-mazurskiego prowadzimy inwestycje zapewniające wygodne, szybsze, a przede wszystkim bezpieczne podróże koleją. Nie tylko te największe, jak zakończone modernizacje stacji Olsztyn Główny i Ełk czy prace na trasie Ełk – Giżycko – Korsze, ale także zapewniające coraz lepsze przejazdy pociągami w regionie. Taki jest też cel prac na trasie z Malborka do Elbląga
– cytowany przez kolejowyportal.pl - Krzysztof Wałdowski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Olsztynie, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
W 2026 roku, po zabezpieczeniu środków finansowych, planowany jest drugi etap prac na odcinku linii nr 204. Zakres robót obejmie montaż aktywnych urządzeń zabezpieczenia ruchu na pięciu przejazdach kolejowo-drogowych (Fiszewo, droga Dworki–Rozgart, Oleśno, droga Gajewiec–Szopy, Karczowiska Górne) oraz modernizację sieci trakcyjnej. Umożliwi to zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h (obecnie 100–120 km/h), a towarowych do 120 km/h (obecnie 80–100 km/h), co skróci czas przejazdu między Malborkiem a Elblągiem o około 5 minut.
Wykonawcą inwestycji jest Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno–Torowe w Gdańsku Sp. z o.o.



!["Chcę znów być tatą na 100%" - historia Piotra Wegiery i apel o pomoc [ROZMOWA] "Chcę znów być tatą na 100%" - historia Piotra Wegiery i apel o pomoc [ROZMOWA]](https://static2.radiotczew.pl/data/articles/sm-16x9-chce-znow-byc-tata-na-100-historia-piotra-wegiery-i-apel-o-pomoc-rozmowa-1762540882.png)
![Jak poruszamy się po Tczewie? Miasto pyta mieszkańców o komunikację publiczną [ANKIETA] Jak poruszamy się po Tczewie? Miasto pyta mieszkańców o komunikację publiczną [ANKIETA]](https://static2.radiotczew.pl/data/articles/sm-16x9-jak-poruszamy-sie-po-tczewie-miasto-pyta-mieszkancow-o-komunikacje-publiczna-1761729809.jpg)



Napisz komentarz
Komentarze