Badanie IBRiS dla platformy buycoffee.to pokazało, że chęć wspierania pracowników usług jest w Polsce duża. Zmienia się jednak forma jej wyrażania: materialne podziękowania (np. butelka alkoholu jak za PRL-u) ustępują miejsca cyfrowym, np. szybkim przelewom czy wirtualnym kawom. Co to znaczy?
Jeszcze nie tak dawno normą było dziękowanie odpowiednim banknotem, czekoladą czy drobnym prezentem. W świecie bezgotówkowym te formy są w odwrocie. Ustępują miejsca rozwiązaniom cyfrowym.
Tę zmianę – jak wynika z nadania – zauważa blisko połowa respondentów (46,6 proc.)
Warto być życzliwym
Co jeszcze pokazuje nam badanie IBRiS? Że aż – jak podaje serwis wartowiedziec.pl – 75,2 proc. badanych zdecydowanie zgadza się z tym, że „warto być życzliwym”.
Jeszcze więcej – bo aż 77 proc. – uznaje okazywanie wdzięczności za ważne, a 74,1 proc. traktuje drobne akty docenienia jako dobry symbol podziękowania.
Ponad 77 proc. respondentów przyznaje, że jeśli ktoś okaże im życzliwość, to od razu budzi to w nich potrzebę odwzajemnienia się. Doceniają zwłaszcza tych, którzy wykraczają poza obowiązki zawodowe minimum, ułatwiając im w ten sposób życie.
Dobrym przykładem jest tu kurier, który wyśle nam sms-a z precyzyjną informacją o godzinie dostawy.
Doceniamy szybkość działania i elastyczność
Potwierdzają to zresztą wyniki badania:
- 65,6 proc. badanych uważa, że pomoc wykraczająca poza obowiązki wywołuje w nich poczucie wdzięczności w dużym lub bardzo dużym stopniu.
- 69,2 proc. badanych docenia szybkość działania, bo budzi w nich dużą wdzięczność.
- 61,5 proc. badanych docenia elastyczność pracownika w dostosowywaniu się do potrzeb klienta.
Polacy pragną wyrażać wdzięczność
Wyniki badań wskazują, że Polacy pragną wyrażać wdzięczność nie tylko w obliczu wyjątkowych wydarzeń, ale również doceniając codzienne usługi, które podnoszą komfort życia. Wirtualna kawa stanowi pomost łączący głęboko zakorzenioną kulturę życzliwości z nowoczesnymi rozwiązaniami cyfrowymi
– podkreśla Piotr Kędzia, prezes Zarządu Coffee Media właściciela serwisu buycoffee.to



!["Chcę znów być tatą na 100%" - historia Piotra Wegiery i apel o pomoc [ROZMOWA] "Chcę znów być tatą na 100%" - historia Piotra Wegiery i apel o pomoc [ROZMOWA]](https://static2.radiotczew.pl/data/articles/sm-16x9-chce-znow-byc-tata-na-100-historia-piotra-wegiery-i-apel-o-pomoc-rozmowa-1762540882.png)
![Jak poruszamy się po Tczewie? Miasto pyta mieszkańców o komunikację publiczną [ANKIETA] Jak poruszamy się po Tczewie? Miasto pyta mieszkańców o komunikację publiczną [ANKIETA]](https://static2.radiotczew.pl/data/articles/sm-16x9-jak-poruszamy-sie-po-tczewie-miasto-pyta-mieszkancow-o-komunikacje-publiczna-1761729809.jpg)



Napisz komentarz
Komentarze