Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 5 grudnia 2025 06:20
Reklama

Kradzieże powodują duże straty i wyższe ceny. Ta grupa kradnie najczęściej

Kradzieże sklepowe powodują gigantyczne straty sklepów. Sięgające nawet 70 proc. Wzięli je pod lupę naukowcy ze Szkoły Głównej Handlowej i firma Checkpoint Systems.
Kradzieże powodują duże straty i wyższe ceny. Ta grupa kradnie najczęściej

Autor: Canva

 

Jak ustalili autorzy badania „Przełamując tabu kradzieży w handlu detalicznym” udział kradzieży w skali ogólnych strat sieci handlowych jest bardzo wysoki i wynosi 69 proc. – podaje biznes.interia.pl. 

Jest to powodem spadku rentowności i wzrostu cen produktów.

 

Najczęściej złodzieje kradną:

 

  • produkty spożywcze (23 proc.) w tej grupie najczęściej z półek znikają słodycze,
  • produkty akcyzowe (20 proc.) w tej grupie najczęściej z półek znika alkohol,
  • odzież, obuwie i tekstylia (16 proc.). 

 

I to właśnie te towary powodują największe straty finansowe sklepów.

 

Najczęściej – jak wskazali uczestnicy badania – kradną:

  • osoby w wieku od 20 do 40 lat – tę grupę wskazało 53 proc. ankietowanych,
  • osoby powyżej 40 lat 11,9 proc.,

 

Wśród kradnących najmniejszy odsetek stanowią:

  • osoby poniżej 19 lat 2,2 proc.,
  • osoby powyżej 60 lat 0,3 proc. 

 

Z ustaleń autorów badania wynika, że większość kradzieży ma charakter incydentalny. Ich sprawcami są osoby działające pod wpływem impulsu. Udział zorganizowanych grup przestępczych wynosi zaledwie 2 proc.

 

Jak sklepy bronią się przed kradzieżami?

 

Autorzy raportu odnotowali – czytamy w serwisie – że duże sieci handlowe, broniąc się przed kradzieżami wykorzystują, wykorzystują „zróżnicowane systemy antykradzieżowe”. Co 10 mały sklep nie stosuje żadnych środków bezpieczeństwa. 

A najczęściej stosowanym rozwiązaniem są bramki antykradzieżowe (EAS), z których korzysta 31 proc. sklepów. 26 proc. deklaruje, że zabezpiecza produkty za pomocą etykiet i naklejek.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama