Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 30 kwietnia 2024 15:11
Reklama Przekaż 1,5 % podatku dla Ewy Misztal

"Szkoła wolna od (s)HIT-u". Które tczewskie szkoły rezygnują z podręcznika do HiT?

Organizacja "Wolna Szkoła" stworzyła interaktywną mapę szkół, które nie będą korzystały z kontrowersyjnego podręcznika autorstwa profesora Wojciecha Roszkowskiego.
"Szkoła wolna od (s)HIT-u". Które tczewskie szkoły rezygnują z podręcznika do HiT?

Autor: fot. wolnaszkola.org

 

Na mapie znalazło się już ponad 2100 szkół. Sprzeciwiają się one podręcznikowi do nowego przedmiotu: Historia i Teraźniejszość. HiT zastąpi od września w szkołach ponadpodstawowych Wiedzę o Społeczeństwie. 

 

fot. wolnaszkola.org

 

CZYTAJ TAKŻE: Polacy nie zostawili na podręczniku do historii i teraźniejszości suchej nitki [SONDAŻ]

 

Mirosław Augustyn, starosta tczewski wypowiedział się w sprawie funkcjonowania podręcznika w szkołach, dla których starostwo jest organem prowadzącym:

 

Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

 

My nie rekomendujemy żadnych podręczników. Natomiast wiemy, że nauczyciele mogą swoje projekty autorskie proponować i jeżeli tak będzie, to my również na to wyrażamy zgodę. 

- Mirosław Augustyn, starosta tczewski

 

Na interaktywnej mapie przygotowanej przez organizację "Wolna Szkoła", znalazły się cztery tczewskie placówki
 

  • Zespół Szkół Technicznych im. Komandora Antoniego Garnuszewskiego
     
  • I Liceum im. Marii Skłodowskiej-Curie
     
  • II Liceum Ogólnokształcące im. Jana III Sobieskiego
     
  • Zespół Szkół Ekonomicznych im. Ks. Janusza St. Pasierba

 

Link do mapy: wolnaszkola.org/mapa

 

Tworzymy Sieć Organizacji Społecznych (S.O.S) oraz sieć oddolnych ruchów społecznych, które działają na rzecz szkoły dobrej i przyjaznej dla wszystkich uczniów i uczennic. Promujemy i upowszechniamy sprawdzone praktyki w edukacji. Liczymy na to, że nasze wieloletnie doświadczenie, z którego wywodzą się propozycje zmian systemowych w polskiej oświacie, oraz wspólna praca na rzecz ich wprowadzenia z wszystkimi środowiskami zainteresowanymi naprawą polskiej szkoły, mogą być pomocne wszędzie tam, gdzie decyduje się o oświacie.

Chcemy szkoły stawiającej w centrum uczniów i uczennice: ich prawa oraz potrzeby, marzenia i pomysły. Szkoły nowoczesnej, obywatelskiej i demokratycznej. Przyjaznej, dla młodych ludzi, ich rodziców, nauczycielek i nauczycieli. Takiej, do której chce się chodzić, która motywuje do nauki i przygotowuje do życia we współczesnym świecie. Rozwija kluczowe kompetencje, a nie tylko przekazuje oderwane od siebie wiadomości z różnych przedmiotów.

Nasze wspólne działania rozpoczęły się od sprzeciwu wobec Lex Czarnek - zmiany w prawie oświatowym, ograniczającej prawa uczniów, rodziców i nauczycieli, wzmacniającej prawa kuratora. Wedle tego prawa, to kurator a nie rodzice wraz z uczniami  i nauczycielami, miał decydować o tym, jakie treści wychowawcze pojawią się na zajęciach dodatkowych, realizowanych w ramach programów wychowawczo - profilaktycznych w szkołach. Prezydent Andrzej Duda zawetował tę ustawę w marcu 2022 r.

Sprzeciwialiśmy się zmianom prawnym planowanym przez rządzących (projekty były dwa, o zmianie prawa oświatowego i projekt, wprowadzający kary więzienia dla dyrektorów).

- Wolna Szkoła


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama