Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 30 kwietnia 2024 21:18

4 powody, dla których warto inwestować w pozycjonowanie stron internetowych

Działania, mające na celu zyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej to jedna z najlepszych inwestycji dla Twojego biznesu. Każda złotówka wydana na dobrze zaplanowane i właściwie realizowane pozycjonowanie zwróci się z nawiązką. Stworzysz w ten sposób długoterminową wartość firmy, która nie przestanie się rozwijać. Podpowiadamy, dlaczego warto zainteresować się działaniami SEO.
  • 30.09.2020 14:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
4 powody, dla których warto inwestować w pozycjonowanie stron internetowych

1. Pozycjonowanie stron wpływa na zwiększenie ruchu w witrynie

To dość prosty powód. Każdego dnia Google przetwarza ponad 4 miliardy zapytań wpisywanych do wyszukiwarki. Wysoka pozycja w jej wynikach stanowi doskonałą okazję do zwiększenia ruchu na stronie Twojej firmy. Jest to niezwykle istotne, ponieważ ruch to leady, a leady możesz łatwo zamienić w sprzedaż. Inwestując w SEO i tym samym podnosząc pozycję w Google, zwiększysz ruch w swojej witrynie, co wygeneruje zdecydowanie więcej potencjalnych klientów.

2. SEO jest bardzo ważne dla małych, lokalnych firm

Dawno minęły czasy, gdy musiałeś czekać, aż wrócisz do domu i z użyciem stacjonarnego komputera wyszukasz produkt lub informację w sieci. Wzrost popularności oraz technologicznego zaawansowania urządzeń mobilnych to świetna okazja dla małych firm – ludzie szukają rzeczy dokładnie wtedy, gdy ich potrzebują i są gotowi natychmiast dokonać zakupu. Załóżmy, że ktoś jest w podróży służbowej w Twojej okolicy i w pewnym momencie decyduje, że ma ochotę doskonały lunch. Wystarczy, że ta osoba wpisze „restauracja blisko mnie” w swojej przeglądarce mobilnej, a znajdzie wszystkie lokalne wyniki. Dla mniejszych marek stwarza to okazję do wyprzedzenia w wyścigu o klienta dużych i znanych firm. Inwestując w lokalne pozycjonowanie, umieszczasz swoją działalność na radarze osób, które są idealnymi klientami, gotowymi do szybkiego podjęcia decyzji o zakupie.

3. Wyższe pozycje w wyszukiwarkach zwiększają wiarygodność Twojej firmy

Co robisz, gdy rozważasz zakup produktu online? Większość ludzi wpisuje nazwę przedmiotu w Google i wybiera jeden z pierwszych sklepów, które znajdzie w organicznych wynikach wyszukiwania. W niektórych badaniach nawet 80% internautów skupia się wyłącznie na bezpłatnych pozycjach, pomijając reklamy. Wysokie miejsce w rankingu oznacza, że ​​Google i inni użytkownicy uznali Twoją witrynę za godną zaufania. W ten sposób zyskujesz pozytywne nastawienie klientów, zanim jeszcze rozpoczną przeglądanie oferty. Pozycjonowanie stron internetowych łączy się z przygotowaniem na stronie firmy wysokiej jakości treści. To działanie również ma wpływ na budowanie wiarygodności marki.

4. Pozycjonowanie może wykorzystać każda działalność

Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem ciągłym i im więcej w niego zainwestujesz, tym lepsze osiągniesz wyniki. Jeśli Twoja witryna już zajmuje wysoką pozycję w Google, to świetnie, ale musisz nadal dbać o SEO, aby tam pozostać, ponieważ wszyscy nieustannie walczą o najwyższe pozycje. Jeśli jednak nie zajmujesz wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania, nadal masz szansę awansować. Inwestując w solidną strategię SEO i stosując właściwe rozwiązania, możesz szybko wyprzedzić konkurencję bez względu na branżę, rynek czy wielkość firmy.

Wyszukiwanie produktów lub usług online nie straci na popularności. Wprost przeciwnie – trend ten będzie się rozwijał i ewoluował, a to oznacza, że ​​SEO również będzie się zmieniać. By odnieść sukces w przyszłości, należy zacząć inwestować w pozycjonowanie stron już teraz. Jeśli chcesz mieć pewność, że działania SEO są prowadzone skutecznie, wybierz doświadczoną agencję, która zaplanuje i zrealizuje ten proces w taki sposób, by Twoja firma zyskała jak najwięcej.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Materiał Partnera