Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 19 marca 2024 04:49
Reklama Przekaż 1,5 % podatku dla Ewy Misztal
Reklama

Mevo 2.0: dalsze postępowanie przetargowe bez poprzedniego operatora systemu, czyli Spółki Nextbike

Nextbike na pewno nie będzie obsługiwać MEVO 2.0 - operator systemu roweru metropolitalnego od marca do października 2019 roku został wykluczony z postępowania przetargowego. Spółka niedawno złożyła do sądu wniosek o upadłość. Do dalszego udziału w dialogu konkurencyjnym dopuszczono dwie firmy.
Mevo 2.0: dalsze postępowanie przetargowe bez poprzedniego operatora systemu, czyli Spółki Nextbike

Autor: fot. Aleksandra Hotowy

Decyzją komisji przetargowej złożonej z przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego, oficerów rowerowych Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, a także specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników, spółka Nextbike Polska została wykluczona z dalszych rozmów mających na celu przywrócenie systemu roweru metropolitalnego. Powodem jest nienależyte wykonanie projektu Mevo 1.0, którego Nextbike było 90%-podwykonawcą. 

Wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym złożyły trzy firmy, zatem w dalszych etapach postępowania udział wezmą:

  • Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) - mający doświadczenie w elektrycznych systemach funkcjonujących w 19 europejskich miastach, m.in. w Londynie,
  • Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą - katalońska korporacja znana głównie ze swojej marki Movienta, działająca m.in. w Barcelonie i Paryżu.

O szczegółach mówi tczewski inspektor do spraw polityki rowerowej i mobilności Grzegorz Pawlikowski:

Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

Jak informuje Obszar Metropolitalny, pierwsze spotkania z firmami odbędą się 17 czerwca. Na ich podstawie komisja przygotuje ostateczny kształt nowej wersji systemu rowerów miejskich. Grzegorza Pawlikowskiego zapytaliśmy o niektóre z oczekiwań wobec Mevo 2.0:

Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatni etap dialogu konkurencyjnego stanowić będzie składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

Ponadto, do momentu wyboru nowego operatora, w dialogu konkurencyjnym będą brać udział również eksperci z kraju i zagranicy, pracujący przy badaniach i analizach dotyczących funkcjonowania Mevo 2.0. Jak pisaliśmy już wcześniej, przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego systemu, która ma zawierać m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji oraz kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu. Nie zabraknie też analizy finansowej, która pozwoli sprawdzić wypłacalność potencjalnych operatorów, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo, jak i szacowane przychody.

Wśród mieszkańców Obszaru Metropolitalnego nadal prowadzone są badania ankietowe zawierające pytania np. o preferowaną cenę abonamentu. Ankieta dla użytkowników znajduje się TUTAJ

fot. archiwum Radia Tczew: Rusz w drogę razem z MEVO

 

Przypomnijmy, że nowy system ma składać się z minimum 4 tys. rowerów, z czego co najmniej 25% mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama