Mevo 2.0: dalsze postępowanie przetargowe bez poprzedniego operatora systemu, czyli Spółki Nextbike

  • 02.06.2020, 10:47 (aktualizacja 02.06.2020, 14:07)
  • Redakcja
Mevo 2.0: dalsze postępowanie przetargowe bez poprzedniego operatora systemu, czyli Spółki Nextbike fot. Aleksandra Hotowy

Podziel się:

Oceń:

Nextbike na pewno nie będzie obsługiwać MEVO 2.0 - operator systemu roweru metropolitalnego od marca do października 2019 roku został wykluczony z postępowania przetargowego. Spółka niedawno złożyła do sądu wniosek o upadłość. Do dalszego udziału w dialogu konkurencyjnym dopuszczono dwie firmy.

Decyzją komisji przetargowej złożonej z przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego, oficerów rowerowych Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, a także specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników, spółka Nextbike Polska została wykluczona z dalszych rozmów mających na celu przywrócenie systemu roweru metropolitalnego. Powodem jest nienależyte wykonanie projektu Mevo 1.0, którego Nextbike było 90%-podwykonawcą. 

Wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym złożyły trzy firmy, zatem w dalszych etapach postępowania udział wezmą:

  • Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) - mający doświadczenie w elektrycznych systemach funkcjonujących w 19 europejskich miastach, m.in. w Londynie,
  • Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą - katalońska korporacja znana głównie ze swojej marki Movienta, działająca m.in. w Barcelonie i Paryżu.

O szczegółach mówi tczewski inspektor do spraw polityki rowerowej i mobilności Grzegorz Pawlikowski:

loadingŁaduję odtwarzacz...

Jak informuje Obszar Metropolitalny, pierwsze spotkania z firmami odbędą się 17 czerwca. Na ich podstawie komisja przygotuje ostateczny kształt nowej wersji systemu rowerów miejskich. Grzegorza Pawlikowskiego zapytaliśmy o niektóre z oczekiwań wobec Mevo 2.0:

loadingŁaduję odtwarzacz...

Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatni etap dialogu konkurencyjnego stanowić będzie składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

Ponadto, do momentu wyboru nowego operatora, w dialogu konkurencyjnym będą brać udział również eksperci z kraju i zagranicy, pracujący przy badaniach i analizach dotyczących funkcjonowania Mevo 2.0. Jak pisaliśmy już wcześniej, przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego systemu, która ma zawierać m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji oraz kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu. Nie zabraknie też analizy finansowej, która pozwoli sprawdzić wypłacalność potencjalnych operatorów, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo, jak i szacowane przychody.

Wśród mieszkańców Obszaru Metropolitalnego nadal prowadzone są badania ankietowe zawierające pytania np. o preferowaną cenę abonamentu. Ankieta dla użytkowników znajduje się TUTAJ

fot. archiwum Radia Tczew: Rusz w drogę razem z MEVO

 

Przypomnijmy, że nowy system ma składać się z minimum 4 tys. rowerów, z czego co najmniej 25% mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.

Redakcja

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu www.radiotczew.pl. Telkab Sp. z o.o. z siedzibą w Tczewie, ul. Jagiellońska 55 jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe