Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 marca 2024 19:38
Reklama
Reklama

Gra wideo This War of Mine jako nieobowiązkowa lektura szkolna

W tym roku, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów zapowiedziała wejście gry wideo do kanonu nieobowiązkowych lektur szkolnych. This War of Mine będzie produkcją skierowaną do uczniów szkół średnich, począwszy od roku szkolnego 2020/2021. Polska jest pierwszym krajem na świecie, który zdecydował się na taki krok w dziedzinie edukacji.
Gra wideo This War of Mine jako nieobowiązkowa lektura szkolna

Autor: fot. materiały prasowe

This War of Mine to gra komputerowa, wyprodukowana przez krakowskie 11 bit studios, opowiadająca o przetrwaniu w czasie wojny. Jest ona inspirowana wydarzeniami związanymi z oblężeniem Sarajewa, które trwało od 5 kwietnia 1992 r. do 29 lutego 1996 r. Wówczas stolica Bośni i Hercegowiny była oblężona przez siły Republiki Serbskiej oraz Jugosłowiańską Armię Ludową. Wydarzenie to uważane jest za najdłuższe i najbardziej krwawe oblężenie w historii Europy po II Wojnie Światowej. W przeciwieństwie do innych gier poruszających tematykę wojenną, gracz nie wciela się w żołnierza – bohatera wojennego, lecz cywila – ofiarę wojny, starającego się przeżyć w ciężkich warunkach. Gracz jest zmuszony dokonywać wyborów moralnych w celu zapewnienia żywności, lekarstw i schronienia swoim ocalałym. This War of Mine zostało wydane w 2014 roku i jest to jeden z najgłośniejszych tytułów polskiego studia, którego monetyzacja do tej pory utrzymuje się na wysokim poziomie.

 

fot. materiały prasowe

 

Działanie polskiego rządu jest początkiem nowatorskiego programu pilotażowego, który w miarę rozwoju ma objąć kolejne produkcje rodzimego GameDev’u. Niewykluczone jest pojawienie się w przyszłości także tytułów zagranicznych. Wprowadzony program obejmuje również zapewnienie odpowiedniej infrastruktury, umożliwiającej darmowy dostęp szkół do wybranych gier. This War of Mine ma zostać umieszczone na liście lektur szkolnych dla uczniów szkół średnich w Polsce, począwszy od roku szkolnego 2020/2021. Będzie to tytuł przeznaczony dla osób pełnoletnich, ze względu na poruszaną tematykę. Gra będzie polecana do nauczania przedmiotów humanistycznych takich jak socjologia, etyka, filozofia, czy historia. Twórcy nowej lektury mają nadzieję, że wpisanie ich produkcji na listę lektur szkolnych nie jest jednorazową inicjatywną, lecz początkiem czegoś nowego. Ich zdaniem, istnieje na rynku wiele gier, które także nadawałyby się do tego, by stać się pozycjami edukacyjnymi.

 

 

Warto dodać, że przemysł gier jest jednym z najszybciej rozwijających się obszarów w polskiej branży rozrywkowej. Rośnie także siła lokalnych twórców na arenie międzynarodowej. Nasze studia trafiają na giełdę, a wartość polskiego GameDev'u przekracza 40 miliardów złotych. Wprowadzenie pilotażowego programu bez dwóch zdań wypromuje rodzimą branżę gamingową.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama