Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 16:18
Reklama Przekaż 1,5 % podatku dla Ewy Misztal
Reklama

Spółka InnoBaltica z udziałem Gminy Miejskiej Tczew

18 grudnia, decyzją Zgromadzenia Wspólników spółki InnoBaltica, grono współwłaścicieli zostało powiększone o trzy podmioty. Są nimi: Gmina Miasto Lębork, Gmina Miasta Puck oraz Gmina Miejska Tczew.
Spółka InnoBaltica z udziałem Gminy Miejskiej Tczew

Autor: fot. innobaltica.pl

Wejście kolejnych udziałowców do spółki wynika z realizacji projektu wdrożenia na obszarze województwa pomorskiego wspólnego systemu płatności za przejazdy. Wymienione gminy powierzyły spółce część zadań własnych z zakresu transportu publicznego (dystrybucja biletów i informacja pasażerska) i zadeklarowały przystąpienie do projektu, czego konsekwencją było przystąpienie do spółki. Tym samym InnoBaltica stała się podmiotem należącym do dziesięciu udziałowców. Są nimi: Województwo Pomorskie, Gmina Miasta Gdańska, Gmina Miasta Gdyni, Miasto Słupsk, Gdański Uniwersytet Medyczny, Politechnika Gdańska i Uniwersytet Gdański, Gmina Miasto Lębork, Gmina Miasta Puck oraz Gmina Miejska Tczew.

 

Swoje rozwiązania ma komunikacja miejska w Gdańsku, Gdyni i Wejherowie, osobna taryfa funkcjonuje na kolei. W tym ostatnim przypadku i tak został zrobiony bardzo duży krok do przodu, gdyż kilka miesięcy temu wprowadzona została Taryfa Pomorska, która obowiązuje na tych samych zasadach w pociągach dwóch głównych pomorskich przewoźników (SKM i Polregio). 

~ innobaltica.pl

 

Przypomnijmy, że zintegrowany system poboru opłat FALA ujednolici sprzedaż biletów w pociągach i komunikacji miejskiej na terenie całego województwa. Będzie to największy i najbardziej zaawansowany technologicznie tego typu system funkcjonujący w Polsce. Za jego wdrożenie odpowiada spółka InnoBaltica, której większościowymi udziałowcami są samorządy województwa, Gdańska i Gdyni. W ramach projektu utworzony zostanie wysoko zaawansowany technologicznie system, w którym znajdą się m.in. konta pasażerów, informacje o cenach biletów, trasach przejazdów autobusów, tramwajów, trolejbusów i pociągów, rozkładach jazdy

System będzie zawierał specjalną aplikację, która pozwoli rozliczyć pasażera za przejazdy na danej trasie na podstawie identyfikowania go w różnych środkach komunikacji. Identyfikacja ta będzie wymagała od pasażera „odbijania się” w pojeździe lub na przystanku kolejowym na specjalnym czytniku (walidatorze). „Odbijanie się” będzie możliwe za pomocą karty bankomatowej lub specjalnej karty, która powstanie na potrzeby systemu. Równocześnie powstanie też aplikacja mobilna, która będzie umożliwiała „odbijanie się” we własnym urządzeniu (np. smartfonie) bez konieczności przykładania go do walidatora. Aplikacja umożliwi również m.in. zaplanowanie trasy: jej elementem będzie nowoczesny, rozbudowany planer podróży. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama