Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 marca 2024 10:09
Reklama
Reklama

Czy MEVO zostanie przywrócone jeszcze w tym roku? Najnowsze ustalenia w sprawie sytemu roweru metropolitalnego

12 stycznia odbyło się spotkanie online, podczas którego przedstawiono założenia systemu roweru metropolitalnego 2.0. Obecnie w dialogu konkurencyjnym biorą udział 3 podmioty, które mają przedstawić swoje oferty w najbliższych tygodniach. Wstępne deklaracje zakładają, że działanie systemu udałoby się przywrócić do końca roku.
Czy MEVO zostanie przywrócone jeszcze w tym roku? Najnowsze ustalenia w sprawie sytemu roweru metropolitalnego

Autor: fot. Metropolia Gdańsk-Gdynia-Sopot

O założeniach MEVO 2.0 na spotkaniu online z mieszkańcami metropolii we wtorek 12 stycznia mówili członkowie zespół projektowego. Przypomnijmy, dobiega końca ogłoszony w kwietniu dialog konkurencyjny. W tym etapie postępowania bierze udział trzech potencjalnych wykonawców. W grudniu 2020 zakończyły się rozmowy z konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina (Movienta) z podwykonawcą Geovelo oraz Nextbike Polska. W najbliższych dniach podmioty te zostaną zaproszone do składania ofert. Nowe Mevo obejmie swoim zasięgiem 14 dotychczasowych gmin (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a także dodatkowe dwie - Kolbudy i Kosakowo. O założeniach MEVO 2.0. mówi oficer rowerowy Urzędu Miejskiego w Tczewie, Grzegorz Pawlikowski:

Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

Mevo 2.0 będzie systemem mieszanym złożonym z 4099 rowerów, przy czym przynajmniej 1000 stanowić będą rowery tradycyjne. Infrastruktura oraz rowery będące w posiadaniu OMGGS zostaną wykorzystane w nowym systemie. W przeciwieństwie do MEVO 1.0 tym razem zamawiana będzie usługa, a nie dostawa rowerów. Oznacza to, że operator otrzyma zapłatę za usługę w równych ratach, za każdy miesiąc działania systemu. System ładowania baterii będzie zdecentralizowany.

Bez zmian pozostanie zwrot rowerów. Będzie można zrobić to, tak jak do tej pory, również poza stacjami. System będzie działał w sezonie 9+3 - przez 9 m-cy 100% floty, a od grudnia do końca lutego 50% floty. Abonament nie będzie kosztował więcej niż 30 zł. W ramach tej opłaty będzie można korzystać przez 60 minut z rowerów elektrycznych i 120 minut z rowerów tradycyjnych dziennie.

Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

Od momentu wysłania zaproszenia Wykonawcy będą mieli 30 dni na przesłanie ofert. Wybór najkorzystniejszej i podpisanie 6-letniej umowy planowane jest na marzec. Zgodnie z zapowiedziami potencjalnych wykonawców - system mógłby ruszyć do końca 2021 roku. 



 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama