Jak poradzić sobie z deficytami rozwojowymi dziecka? [ROZMOWA]

  • 15.02.2021, 15:00
  • Aleksandra Hotowy
Jak poradzić sobie z deficytami rozwojowymi dziecka? [ROZMOWA] fot. Ogród Terapeutyczny

Podziel się:

Oceń:

W "Psychologicznej Audycji Nienazwanej" rozmawialiśmy o tym, z jakimi trudnościami rozwojowymi występującymi u dzieci najczęściej pracują terapeuci w naszym mieście.

Pandemia sprawiła, że znacząco zmienił się sposób utrzymywania relacji społecznych. Część dzieci w trakcie lockdownu zaczęła tracić umiejętności społeczne i pojawił się lęk w obszarze kontaktów z innymi ludźmi. Ale w tym czasie także rodzice uważniej zaczęli się przyglądać swoim dzieciom, co owocuje poszukiwaniem specjalistycznego wsparcia. O tym, gdzie można uzyskać pomoc i kto poszukuje wsparcia rozmawialiśmy z Jakubem Karczewskim, który na co dzień kieruje placówką terapeutyczną:

loadingŁaduję odtwarzacz...

 

Jak widzimy tę radość, kiedy dziecko wbiega na salę to jest piękne uczucie. Ale ważne są tez te małe rzeczy, kiedy dziecko po jakimś czasie potrafi poprawnie złapać długopis tez jest ważne.

- Jakub Karczewski

 

Wiele dzieci, które obecnie trafiają na terapię, wymagają zajęć z zakresu integracji sensorycznej czyli rozwinięcia umiejętności interpretacji sygnałów płynących ze zmysłów. Dotyk, równowaga, czucie znacząco wpływają na funkcjonowanie i rozwój dziecka. Ten rodzaj terapii ułatwia zarówno przyjęcie odpowiedniej pozycji ciała, jaki wykonywania określonych czynności. Zaburzenia w obszarze integracji sensorycznej wpływają  m.in. w rozwój psycho-ruchowym, uczenie się oraz zachowanie dziecka. Ten rodzaj terapii pomaga dziecku adekwatnie do sytuacji odpowiedzieć na bodźce płynące z jego ciała oraz świata zewnętrznego. 

 

Kontakt z człowiekiem, wrażliwość na jego potrzeby oraz zrozumienie, że każdy moment życia jest istotny i patrząc na dzieci postanowiłem otworzyć gabinet, w którym dzieci tę pomoc mogłyby otrzymać. 

 

- fot. Ogród Terapeutyczny

Proces terapeutyczny staje się kluczem do dalszego prawidłowego funkcjonowania dziecka, w rodzinie, w szkole i w grupie rówieśniczej.

 

Najczęściej są problemy z motoryką, integracja sensoryczną i problemy psychologiczne.

 

 

Aleksandra Hotowy

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu www.radiotczew.pl. Telkab Sp. z o.o. z siedzibą w Tczewie, ul. Jagiellońska 55 jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe