Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 kwietnia 2024 03:07
Reklama Przekaż 1,5 % podatku dla Ewy Misztal

Polityka rowerowa Tczewa przyjęta. Jakie zmiany zakłada do 2030 roku?

25 lutego Uchwałą Rady Miejskiej w Tczewie przyjęto dokument strategiczny „Polityka rowerowa miasta Tczewa do 2030 roku”.
Polityka rowerowa Tczewa przyjęta. Jakie zmiany zakłada do 2030 roku?

Autor: fot. Pixabay

Dokument został opracowany przez zespół pracowników Wydziału Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej UMK, pod kierownictwem mgr Michała Kwiatkowskiego. Przyjęty przez Radę Miejską dokument zawiera zestaw planowanych do realizacji działań rozwijających infrastrukturę rowerową miasta Tczewa, jak również działań promujących jazdę na rowerze w codziennym transporcie miejskim. W ramach dokumentu przygotowano także plan docelowego układu dróg rowerowych w Tczewie. Realizacja celów i priorytetów dokumentu odbywać się będzie zgodnie z wizją: Tczew miastem dostępności rowerowej i równego dostępu do transportu rowerowego.

 

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu. W czasie tej prawie 2-letniej współpracy opracowaliśmy wspólnie wiele ważnych dla nas badań, dzięki którym lepiej poznaliśmy zachowania transportowe naszych mieszkańców. Zwieńczeniem prowadzonych wspólnie badań i analiz było opracowanie przez UMK strategii „Polityka rowerowa miasta Tczewa do 2030 roku”. Strategia będzie dla nas mapą drogową do zmiany miasta w jeszcze bardziej przyjazne rowerzystom.

~ Mirosław Pobłocki, Prezydent Tczewa

 

rower.tczew.pl

Strategia rowerowa do 2030 roku zawiera listę inwestycji rowerowych ułożoną według ważności realizacji. Do określenia hierarchizacji tras rowerowych zastosowano wiele kryteriów, z których każde cechuje się inną rangą. Stworzenie docelowego układu tras rowerowych zwiększy spójność sieci dróg rowerowych oraz udziału ruchu rowerowego w transporcie. Lista priorytetów działań nie stanowi harmonogramu planowanych do przeprowadzenia prac inwestycyjnych i adaptacyjnych. Wyrażone w ocenie priorytety służą wyłącznie klasyfikacji najbardziej potrzebnych, zgodnie z przyjętymi kryteriami, działań inwestycyjnych i adaptacyjnych w rozwoju infrastruktury rowerowej. Jeśli danej pozycji z listy inwestycji i adaptacji, nie uda się zrealizować zgodnie ze wskazaną kolejnością, to zakłada się podjęcie realizacji kolejnej drogi z załączonej listy.


Dokument został opracowany przez zespół w składzie: mgr Michał Kwiatkowski, dr hab. Elżbieta Grzelak-Kostulska, prof. UMK, dr Mirosław Biczkowski, dr Anna Dubownik oraz mgr Leszek Dąbrowski. Strategia powstała w ramach trwającej od 2019 roku współpracy z Urzędem Miejskim w Tczewie. Zgodnie z przyjętą Strategią Rozwoju Tczewa do 2030 roku, ruch rowerowy w mieście ma być traktowany jako jedna z nadrzędnych form mobilności miejskiej tuż obok ruchu pieszego i transportu publicznego.

Ze strategią można zapoznać się TUTAJ. Raport z ewaluacji poprzedniej strategii, znajduje się pod adresem www.rower.tczew.pl.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama