Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 02:23
Reklama Przekaż 1,5 % podatku dla Ewy Misztal
Reklama

Tczewianie mówią o: Mevo. Co mieszkańcy uważają o systemie rowerów miejskich, czy są one przydatne? [SONDA]

W kolejnej już sondzie przeprowadzonej na ulicach Tczewa zapytaliśmy o to, co mieszkańcy sądzą o systemie rowerów metropolitalnych. Przynosimy także dobre wieści w sprawie wskrzeszenia systemu: znane są już firmy, które wystartowały w przetargu na reaktywację systemu roweru miejskiego Mevo. W dialogu brały udział 3 firmy, ale ostatecznie zgłoszone zostały dwie oferty. Chociaż kwoty w nich przedstawione są większe niż wstępny budżet, metropolia zgodnie twierdzi, że nie przeszkodzi to w starcie nowego systemu roweru miejskiego.
Tczewianie mówią o: Mevo. Co mieszkańcy uważają o systemie rowerów miejskich, czy są one przydatne? [SONDA]

Autor: mat.prasowe

 

Miejski rower zdecydowanie był przydatną opcją komunikacyjną w pomorskich miastach. Ich łatwa dostępność, niska cena i możliwość uniknięcia popołudniowych korków sprawiła, że pojawiło się wielu zwolenników rowerów Mevo. Słysząc pierwsze doniesienia o postępie w przywracaniu systemu do życia, postanowiliśmy wyjść na ulice i zapytać mieszkańców o to, co sądzą o miejskich rowerach i czy warto, by powróciły na ulice Tczewa:

 

Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

 

Uważam, że rowery Mevo są potrzebne, są wygodne ekologiczne i ludzie lubią jeździć rowerami - szkoda, że ich zabrakło.

 

Oczywiście uważam, że te rowery były naprawdę fajnym rozwiązaniem na takie miasto jak Tczew, biorąc pod uwagę infrastrukturę rowerową u nas w mieście.

 

To była fajna inicjatywa, codziennie z niej korzystałem w drodze do szkoły miałem akurat stacje pod blokiem, zawsze czekał na mnie rower.

 

Mieszkańcy zgodnie twierdzili że rowery miejskie były bardzo przydatne i często z nich korzystali, dlatego cieszymy się, że optymistycznych wieści udzielił nam Grzegorz Pawlikowski – oficer rowerowy, inspektor ds. polityki rowerowej Urzędu Miejskiego w Tczewie:

 

Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

 

26 lipca zostały otwarte oferty na wybór operatora do tak zwanego Mevo 2, czyli systemu roweru metropolitarnego. W samym dialogu konkurencyjnym rozmowy prowadziły trzy firmy, ale tylko dwa konsorcja złożyły ofertę.

 

W takim razie czy budżet inwestycji wystarczy na pokrycie kosztów którejś z przedstawionych ofert?

 

Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

 

Jeżeli chodzi o kwotę zabezpieczoną, przez obszar metropolitalny jest to kwota 107 milionów, ale ta kwota nie zawiera tego co wyszacowaliśmy, tego ile kontrakt może być warty, to znaczy, to jest kwota zabezpieczona przez gminy, które wyłożą na ten system ale do tego należy doliczyć przychody z przyszłych abonamentów, reklam czy odliczeń VAT. Biorąc pod uwagę wszystkie te przychody to można powiedzieć, że w kwocie firmy hiszpańskiej, czyli 159 milionów się zmieścimy co jest dobrą informacją.

- Grzegorz Pawlikowski

 

Jak wyglądać będzie Mevo w Tczewie i kiedy możemy spodziewać się działającego systemu?

 

Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

 

W wersji optymistycznej pod koniec sierpnia, w wersji pesymistycznej pod koniec września tego roku, podpiszemy umowę z nowym operatorem. Niestety z uwagi na pandemię i długi czas dostaw do 14 miesięcy od podpisania umowy system powinien ruszyć.

Warto dodać jak to Mevo będzie wyglądać w Tczewie, tym razem na Tczew przypadnie około 95 rowerów wspomaganych elektrycznie i około 30 tradycyjnych, które zostaną wykorzystane z systemu Mevo 1.

 

Przypomnijmy, że nowe Mevo ma być systemem mieszanym, złożonym z co najmniej 4099 rowerów (w tym 1000 tradycyjnych), 717 stacji rowerowych, abonament miesięczny ma wynieść 29,99 zł. System swoim zasięgiem obejmie 16 gmin – dotychczasowe 14 (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a także dodatkowo Kolbudy i Kosakowo.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama