Osoba uprawniona do otrzymania karty może wnioskować o wydanie karty w imieniu dzieci do ukończenia 18 roku życia lub bez ograniczenia wieku w przypadku dzieci niepełnosprawnych, pozostających pod opieką rodzica. Dzieciom, które nie ukończyły 6 roku życia, nie wydaje się karty, a zniżki, ulgi, preferencje i uprawnienia w ramach programu przysługują im na podstawie ważnej karty wydanej rodzicowi. Posiadając kartę mieszkańca, można korzystać z rabatów u partnerów programu, których oferta jest dostępna na stronie www.mojagminastarogard.pl. O korzyściach wynikających z posiadania karty mówi Wójt, Magdalena Forc-Cherek:
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami ruszamy z programem karty mieszkańca "Moja Gmina Starogard Gdański". Od kilku miesięcy prowadzimy rozmowy z partnerami i szukamy współpracowników. Oferta gminy była wyjściowa i przykładowa. Już niebawem, na przyzły rok szkolny będziemy dokonywać naboru do przedszkoli, gdzie będą punkty za to, że opiekun przedstawił w gminie kartę mieszkańca. Ponadto przewidujemy ofertę Grodziska Owidz oraz Gminnego Zakładu Usług Komunalnych.
~ Magdalena Forc-Cherek, Wójt Gminy Starogard Gdański
W ofercie gminnej karty mieszkańca znajdują się także inni partnerzy, oferujący usługi i produkty z branży m.in. edukacyjnej, budowlanej, fotograficznej, gastronomicznej i rozrywkowej. Projekt zakłada także specjalne akcje rabatowe, które odpowiadać będą istotnym momentom w życiu mieszkańców gminy.
W celu uzyskania Karty należy złożyć wniosek o Pakiet Mieszkańca w wersji elektronicznej lub osobiście w biurze podawczym Urzędu Gminy.
Do wniosku należy dołączyć:
- aktualną fotografię każdej z osób, której dotyczy wniosek,
- w przypadku osoby rozliczającej podatek PIT w Urzędzie Skarbowym w Starogardzie Gdańskim, wymagana jest kopia pierwszej strony PIT. Gdy wniosek składany jest w okresie styczeń-marzec danego roku, uprawnienie weryfikowane jest na podstawie deklaracji rozliczenia podatku od osób fizycznych za poprzedni rok rozliczeniowy.
W przypadku elektronicznego składania wniosku wymagana jest rejestracja konta na stronie www.mojagminastarogard.pl.
Karta i Pakiet Mieszkańca są bezpłatne. Osoba uprawniona do korzystania z karty może użytkować ją w wersji plastikowej i/lub elektronicznej za pomocą wirtualnej karty (np. Google Wallet, Apple Wallet, itp.). Aby otrzymać kartę, należy posiadać aktywny Pakiet Mieszkańca. Kartę w wersji plastikowej trzeba odebrać osobiście w autoryzowanych punktach odbioru dostępnych na stronie inicjatywy. Przy odbiorze karty należy okazać potwierdzenie weryfikacji Pakietu Mieszkańca, otrzymane mailowo lub telefonicznie. Istnieje możliwość odbioru karty w imieniu innej osoby, za pisemnym upoważnieniem.
W celu skorzystania z ulg i zniżek przypisanych do karty, osoba uprawniona do nich powinna okazać kartę u Partnerów, u których karta jest honorowana. Partner za pośrednictwem aplikacji Veryfikator odczyta uprawnienia zawarte na karcie i po pozytywnej weryfikacji udzieli zniżki lub ulgi.
Napisz komentarz
Komentarze