Zestawienie przesłanych ofert:
- S.T.I. Polska - 3 412 266 zł,
- Schuessler - Plan Inżynierzy - 3 994 425 zł,
- TPF - 4 195 765,75 zł,
- Europrojekt Gdańsk - 4 718 280 zł,
- Multiconsult Polska - 4 782 240 zł,
- Transprojekt Gdański - 5 104 500 zł,
- Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt - Warszawa - 6 076 200 zł.
Cena będzie tylko jednym z kryteriów oceny ofert - 60%. Do tego będzie się liczyło doświadczenie personelu projektowego - 25% oraz zespołu geologicznego - 15%. Obecnie oferty są sprawdzane.
Przypomnijmy, że w grudniu 2020 r. Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych zatwierdziła wariant V obwodnicy, omijający miasto od południa. Trasa w tym wariancie będzie miała ok. 16,1 km długości i klasę GP (droga główna ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji przewidziano budowę czterech węzłów drogowych (ew. skrzyżowań, w zależności od wyników analiz): Starogard Zachód, Starogard Południe, Jabłowo i Starogard Wschód. Koncepcja programowa jest opracowaniem projektowym, które doprecyzuje rozwiązania techniczne obwodnicy.
Głównymi celami budowy obwodnicy są zwiększenie płynności układu komunikacyjnego i skrócenie czasu podróży oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu wszystkich użytkowników. Nowa droga to również zapewnienie odpowiednich parametrów nośności nawierzchni, dla przejazdu pojazdów ciężkich o nacisku na oś 11,5 tony, zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na otoczenie, w tym na warunki życia mieszkańców i środowisko. Będzie to możliwe dzięki obniżeniu poziomu hałasu, drgań oraz ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport.
~ UG Starogard Gdański
Inwestycja jest przygotowywana w ramach Programu budowy 100 obwodnic o łącznej długości ok. 830 km. Inwestycjom tym będą towarzyszyły urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oświetlenie spełniające wytyczne prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych. O wszystkich tego typu budowach pisaliśmy w artykule Rusza budowa dróg. Zobacz, co powstanie w twoim regionie.
Koszt realizacji 100 obwodnic został oszacowany na blisko 28 mld zł. Ich budowa będzie finansowana ze środków Krajowego Funduszu Drogowego, prowadzonego przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Inwestycje związane z budową nowych obwodnic będą realizowane przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Napisz komentarz
Komentarze