Utworzenie strefy płatnego parkowania na terenie miasta Tczewa wynika przede wszystkim z konieczności zapewnienia dostępności wolnych miejsc postojowych. Dynamiczny wzrost liczby pojazdów poruszających się po drogach miejskich, a także wynikające z tego ciągle rosnące zapotrzebowanie na miejsca postojowe powoduje ograniczenia w parkowaniu pojazdów zarówno dla mieszkańców miasta jak i osób przyjezdnych. To z kolei prowadzi do parkowania pojazdów z naruszeniem obowiązujących przepisów ruchu drogowego, w tym pozostawiania ich w miejscach do tego nieprzeznaczonych. Wymuszenie rotacji na kierujących pojazdami pozwoli większej ilości kierowców na zaparkowanie swoich pojazdów, co znacznie usprawni ruch samochodowy. Ponadto utworzenie strefy płatnego parkowania spowoduje, że mieszkańcy oraz przyjezdni zyskają możliwość parkowania pojazdów bliżej miejsca przeznaczenia w celu załatwienia swoich spraw, a dotąd nieodwiedzane miejsca ze względu na brak dostępności wolnych miejsc postojowych zyskają na atrakcyjności.
- uzasadnienie do Uchwały w sprawie strefy płatnego parkowania na terenie Gminy Miejskiej Tczew
Temat związany ze strefami płatnego parkowania w naszym mieście powróci już za tydzień, 28 października, podczas XXXV sesji Rady Miejskiej. Prezydenta Mirosława Pobłockiego zapytaliśmy na naszej antenie o ten pomysł:
Rozmawiałem z wieloma ludźmi i powiem szczerze - zaskoczyło mnie to, że wszyscy są raczej pozytywnie nastawieni do tego pomysłu. Zwłaszcza spotkałem się z takim stwierdzeniem: No, nareszcie bo Tczew chyba jest ostatnim miastem z tych takich większych, które jeszcze takich miejsc płatnego parkowania jeszcze nie wprowadził.
- Mirosław Pobłocki, prezydent Tczewa
Większość płatnych miejsc parkingowych znajdować się będzie jednak na Starym Mieście i w jego okolicach. Istotna jest także kwestia abonamentu, który w Tczewie ma być niedostępny.
W żadnym mieście nie jest tak, że wszystkie ulice są objęte systemem płatnego parkowania bo to też kosztuje. Nie stosuje się (tego) tam gdzie ruch jest mały, gdzie nie ma problemu generalnie z zaparkowaniem samochodu. Stosuje się tam, gdzie takie problemy są, a takim miejscem, zawsze wskazywanym we wszystkich rozmowach było Stare Miasto.
Ja akurat jestem przeciwny opłacie abonamentowej, dlatego, że ona nic nie daje. Nawet jeżeli zapłacę abonament, nie mam prawa do postawienia samochodu w danym miejscu. To jest dodatkowa opłata. Ja mogę opłacić abonament i nie znaleźć miejsca postoju na Starym Mieście, bo będą wszystkie miejsca pozajmowane.
(...) Uważam, że powinno być tak: płacę za usługę, a usługą jest możliwość skorzystania z danego miejsca postojowego. Jeżeli chodzi o mieszkańców, to trzeba pamiętać, że w godzinach popołudniowo-nocnych do porannych mają parkowanie za darmo, więc to jest jakby forma tego abonamentu.
Wysokość opłat za SPP na terenie miasta, będzie uzależniona od tego, czy parkujący to posiadacz Karty Mieszkańca Tczewa. Ulga z tego tytułu wyniesie 50%. Projekt zakłada, że za parkowanie w wyznaczonych strefach będzie trzeba płacić w godzinach 8:00-17:00.
Czytaj także: Władze Tczewa planują wprowadzenie stref płatnego parkowania
Pełen projekt Uchwały wraz z mapą miasta i cenami znajdziecie poniżej w pliku PDF.
Napisz komentarz
Komentarze