O co chodzi z literką "k"?
Do naszej redakcji na początku listopada zaczęły się zgłaszać osoby, które twierdziły, że zostały oszukane przez pracowniczki Biura Obsługi Klienta Energa Obrót w Tczewie. Przypomnijmy: ich zdaniem przy zmianie umowy lub jej przepisywaniu klienci byli przekonani, że podpisują nowe umowy na dotychczasowych warunkach - wg taryfy urzędowej G11. Z pierwszą fakturą okazywało się, że do rachunku doliczana jest dodatkowa opłata handlowa, o której nie byli informowani. Okazywało się, że osoby te mają podpisane podpisały na ofertę komercyjną, która oznaczona jest jako G11k. Opłata handlowa w zależności od terminu podpisywania umowy wynosi nawet ponad 30 zł miesięcznie. Dla wielu tczewian, osób starszych, mieszkających samotnie, kontrolujących zużycie prądu, jest to kwota niebagatelna.
Czytaj także: Sprawdź swój rachunek za prąd, bo może przepłacasz
Po opisaniu tych spraw przez nas i Telewizję Tetka, do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Tczewie zaczęło się zgłaszać z podobnymi problemami więcej osób. Ten zorganizował specjalne spotkanie, na którym pracownicy Energii każdą sprawę wyjaśniali indywidualnie.
Spotkanie w starostwie
W czwartek, 25 listopada w sali obrad Rady Powiatu w budynku Starostwa Powiatowego w Tczewie odbyło się trzygodzinne spotkanie zorganizowane przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Tczewie. Podczas dyżuru pracownicy zespołu Rzecznika Klienta Energa Obrót na miejscu wyjaśniali wątpliwości związane ze sprzedażą energii elektrycznej, załatwiali sporne kwestie, a także zbierali uwagi, które mogą usprawnić dalszą codzienną współpracę.
Większość osób, które umówiły się na spotkanie z przedstawicielami Energa Obrót, wychodziła zadowolona:
Powinno być wszystko po mojej myśli, warto było przyjść i o swoje walczyć.
Klienci uzyskiwali to, co chcieli osiągnąć od początku - rozliczanie zużycia energii elektrycznej według taryfy urzędowej G11. Gdyby ich potrzeby były prawidłowo rozpoznane przed przedstawiciela operatora już przy podpisywaniu umów, nie byłoby konieczności organizowania takiego spotkania, a przede wszystkim - klienci nie musieliby się denerwować, pisać reklamacji, narażać na dodatkowe koszty.
Warto rozmawiać
Przyglądaliśmy się czwartkowemu spotkaniu, które przebiegało bardzo spokojnie. Każda sytuacja była wyjaśniana indywidualnie, pracownicy Energa Obrót tłumaczyli zasady podpisywania umów, uwzględniali reklamacje, dokonywali zmian oferty na taryfę urzędową. Skorzystali na tym klienci, który zwracali uwagę, że obsługa na spotkaniu bardzo różni się od obsługi w tczewskim Biurze Obsługi.
Dyżur podsumował organizator, Przemysław Szenrok:
Po tej wizycie konsumenci wracają do umów urzędowych i myślę, że będą zadowoleni.
~Przemysław Szenrok, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Tczewie
Jeśli podobnych spraw pojawiać się będzie więcej, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Tczewie nie wyklucza, że będzie organizować kolejne spotkania.
Gdzie po pomoc?
Niezależnie od organizowanych spotkań, Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Tczewie zawsze jest do dyspozycji konsumentów. Po pomoc można udać się do budynku Starostwa Powiatowego w Tczewie (I piętro, pokój 109/110). W swojej sprawie można umówić się na spotkanie telefonicznie lub e-mailowo:
- TELEFONY: 58 773 49 47 oraz 58 773 48 82
- E-MAIL: [email protected] oraz [email protected]
Napisz komentarz
Komentarze