Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 kwietnia 2024 12:17
Reklama

Klienci vs Energa. Po spotkaniu większość tczewian zadowolona

Na początku listopada opisywaliśmy sytuacje, w których klienci Energa Obrót przekonani, że podpisują umowy na dotychczasowych warunkach taryfy G11, zaskakiwani byli dodatkową opłatą handlową na fakturach. Powiatowy rzecznik konsumentów zorganizował spotkanie, na którym pracownicy operatora energetycznego każdą sprawę wyjaśniali indywidualnie. 
Klienci vs Energa. Po spotkaniu większość tczewian zadowolona

Autor: fot. Barbara Jackiewicz

O co chodzi z literką "k"?

 

Do naszej redakcji na początku listopada zaczęły się zgłaszać osoby, które twierdziły, że zostały oszukane przez pracowniczki Biura Obsługi Klienta Energa Obrót w Tczewie. Przypomnijmy: ich zdaniem przy zmianie umowy lub jej przepisywaniu klienci byli przekonani, że podpisują nowe umowy na dotychczasowych warunkach - wg taryfy urzędowej G11. Z pierwszą fakturą okazywało się, że do rachunku doliczana jest dodatkowa opłata handlowa, o której nie byli informowani. Okazywało się, że osoby te mają podpisane podpisały na ofertę komercyjną, która oznaczona jest jako G11k. Opłata handlowa w zależności od terminu podpisywania umowy wynosi nawet ponad 30 zł miesięcznie. Dla wielu tczewian, osób starszych, mieszkających samotnie, kontrolujących zużycie prądu, jest to kwota niebagatelna.

 

Czytaj także: Sprawdź swój rachunek za prąd, bo może przepłacasz

 

Po opisaniu tych spraw przez nas i Telewizję Tetka, do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Tczewie zaczęło się zgłaszać z podobnymi problemami więcej osób. Ten zorganizował specjalne spotkanie, na którym pracownicy Energii każdą sprawę wyjaśniali indywidualnie. 

 

Spotkanie w starostwie

 

W czwartek, 25 listopada w sali obrad Rady Powiatu w budynku Starostwa Powiatowego w Tczewie odbyło się trzygodzinne spotkanie zorganizowane przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Tczewie. Podczas dyżuru pracownicy zespołu Rzecznika Klienta Energa Obrót na miejscu wyjaśniali wątpliwości związane ze sprzedażą energii elektrycznej, załatwiali sporne kwestie, a także zbierali uwagi, które mogą usprawnić dalszą codzienną współpracę.

Większość osób, które umówiły się na spotkanie z przedstawicielami Energa Obrót, wychodziła zadowolona:

 

Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

 

Powinno być wszystko po mojej myśli, warto było przyjść i o swoje walczyć.

 

Klienci uzyskiwali to, co chcieli osiągnąć od początku - rozliczanie zużycia energii elektrycznej według taryfy urzędowej G11. Gdyby ich potrzeby były prawidłowo rozpoznane przed przedstawiciela operatora już przy podpisywaniu umów, nie byłoby konieczności organizowania takiego spotkania, a przede wszystkim - klienci nie musieliby się denerwować, pisać reklamacji, narażać na dodatkowe koszty.

 

Warto rozmawiać

 

Przyglądaliśmy się czwartkowemu spotkaniu, które przebiegało bardzo spokojnie. Każda sytuacja była wyjaśniana indywidualnie, pracownicy Energa Obrót tłumaczyli zasady podpisywania umów, uwzględniali reklamacje, dokonywali zmian oferty na taryfę urzędową. Skorzystali na tym klienci, który zwracali uwagę, że obsługa na spotkaniu bardzo różni się od obsługi w tczewskim Biurze Obsługi.

Dyżur podsumował organizator, Przemysław Szenrok:

 

Kliknij aby odtworzyć
Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

 

Po tej wizycie konsumenci wracają do umów urzędowych i myślę, że będą zadowoleni.

~Przemysław Szenrok, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Tczewie

 

Jeśli podobnych spraw pojawiać się będzie więcej, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Tczewie nie wyklucza, że będzie organizować kolejne spotkania.

 

Gdzie po pomoc?

 

Niezależnie od organizowanych spotkań, Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Tczewie zawsze jest do dyspozycji konsumentów. Po pomoc można udać się do budynku Starostwa Powiatowego w Tczewie (I piętro, pokój 109/110). W swojej sprawie można umówić się na spotkanie telefonicznie lub e-mailowo:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama