Podczas przetargu na wykonanie koncepcji programowej obwodnicy Starogardu Gdańskiego w ciągu DK22, zwyciężyła oferta firmy Europrojekt Gdańsk. Zaproponowana kwota ponad 4,7 mln zł okazała się najkorzystniejsza.
W przetargu pojawiło się łącznie 7 ofert:
- S.T.I. Polska - 3 412 266 zł,
- Schuessler - Plan Inżynierzy - 3 994 425 zł,
- TPF - 4 195 765,75 zł,
- Europrojekt Gdańsk - 4 718 280 zł,
- Multiconsult Polska - 4 782 240 zł,
- Transprojekt Gdański - 5 104 500 zł,
- Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt - Warszawa - 6 076 200 zł.
Cena była tylko jednym z kryteriów oceny ofert - 60%. Liczyło się również doświadczenie personelu projektowego - 25% oraz zespołu geologicznego - 15%. Oferty sprawdzano od września.
Koncepcja zawierać będzie dokładny opis wyglądu i przebiegu przyszłej drogi szybkiego ruchu. Gotowa dokumentacja będzie postawą do ogłoszenia przetargu na projekt i budowę obwodnicy, która zaplanowana jest do realizacji w ramach rządowego programu budowy 100 obwodnic. Na wykonanie koncepcji programowej wykonawca ma 15 miesięcy od dnia zawarcia umowy, czyli od 15 grudnia 2021 roku.
CZYTAJ TEŻ: Obwodnica Starogardu Gdańskiego: Wpłynęło siedem ofert na przygotowanie koncepcji
Przypomnijmy, że w grudniu 2020 r. Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych zatwierdziła wariant V obwodnicy, omijający miasto od południa. W kolejnym kroku, w marcu tego roku, GDDKiA złożyła do Urzędu Gminy w Starogardzie Gdańskim wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji.
Plany dotyczące obwodnicy Starogardu
Trasa będzie miała ok. 16,1 km długości i klasę GP (droga główna ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji przewidziano budowę czterech węzłów drogowych (ew. skrzyżowań, w zależności od wyników analiz).
Będą to:
- Starogard Zachód,
- Starogard Południe,
- Jabłowo,
- Starogard Wschód.
Napisz komentarz
Komentarze