Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 19 kwietnia 2024 21:49
Reklama Przekaż 1,5 % podatku dla Ewy Misztal

Powstaną punkty obsługi klienta systemu FALA - także w Tczewie

Rozpoczyna się montaż sprzętu informatycznego, niezbędnego do obsługi pasażerów w nowym systemie FALA. Punkty obsługi powstaną w największych miastach województwa pomorskiego.
Powstaną punkty obsługi klienta systemu FALA - także w Tczewie

Autor: fot. InnoBaltica

Firma Asseco Data Systems, która jest głównym wykonawcą systemu, rozpoczyna instalację sprzętu umożliwiającego obsługę mieszkańców Pomorza w ramach tworzonego w naszym regionie systemu FALA.

FALA będzie narzędziem informatycznym, które zintegruje rozproszone systemy biletowe w różnych miastach województwa i połączy je z systemami kolejowymi PKP SKM oraz Polregio. Dzięki temu pasażer, wsiadając do autobusu, pociągu, tramwaju czy trolejbusu nie będzie musiał kupować odrębnych biletów u każdego z organizatorów transportu.

Rozliczać się będzie na podstawie sygnalizowania swojej obecności w pojeździe - odbijając się na specjalnych czytnikach kartą komunikacyjną, kartą bankową lub smartfonem z zainstalowaną aplikacją.

 

PUNKTY OBSŁUGI KLIENTA

 

Choć system z założenia będzie przystosowany do samodzielnej obsługi, na terenie województwa uruchomionych zostanie na początek ponad 20 punktów obsługi klienta, które zapewnią pomoc osobom z ograniczonymi umiejętnościami obsługi komputera czy smartfonu.

 

W każdym z POK-ów będzie można uzyskać pomoc przy założeniu konta, sprawdzić swoje dane, doładować swoje konto określoną kwotą lub biletem okresowym oraz uzyskać wiele informacji na temat transportu publicznego w regionie.

- InnoBaltica

 

Działać one będą na bazie istniejących punktów obsługi pasażera oraz na bazie punktów informacji turystycznej. Wszystko po to, żeby w momencie uruchomienia nowego systemu mieszkańcy województwa wiedzieli dokąd się udać po wsparcie, o ile takie będzie potrzebne.

 

Poniżej przedstawiamy listę miast, w których działać będą punkty obsługi klienta systemu FALA (w niektórych miastach będą to dwa albo nawet trzy POK-i):

  • Gdańsk,
  • Gdynia,
  • Tczew,
  • Kwidzyn,
  • Chojnice,
  • Miastko,
  • Słupsk,
  • Ustka,
  • Lębork,
  • Wejherowo,
  • Władysławowo,
  • Rumia.

 

Spółka InnoBaltica prowadzi rozmowy z kilkoma jeszcze miastami w sprawie uruchomienia na ich terenie kolejnych punktów. Jako pierwsze w sprzęt informatyczny systemu FALA zostaną wyposażone punkty obsługi klienta w Ustce. Harmonogram montażu rozpisany jest do końca lutego.


Przypomnijmy, że system FALA będzie uruchamiany etapami. Jako pierwsza zacznie działać aplikacja mobilna - w połowie bieżącego roku. Od tego momentu zacznie się montaż tzw. walidatorów, czyli kasowników. Bedzie to 850 urządzeń na przystankach kolejowych oraz 5300 urządzeń w pojazdach komunikacji miejskiej (autobusach, trolejbusach i tramwajach). Na początku 2023 roku kasowniki zaczną działać, a mieszkańcy Pomorza i turyści będą się mogli na nich odbijać już nie tylko swoimi smartfonami, ale także specjalnymi kartami komunikacyjnymi FALA, które wydawane będą w całym regionie, a także kartami bankowymi.

W minionym tygodniu w gdańskich tramwajach rozpoczął się już montaż tzw. holderów, czyli specjalnych uchwytów, do których przymocowane zostaną nowe kasowniki.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama