Zamknięta sala obsługi klientów, pozostałe wydziały pracują bez zmian
Od czwartku, 3 lutego, do odwołania – w związku z sytuacją epidemiczną – w Inspektoracie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Tczewie niedostępna jest bezpośrednia obsługa klientów. Mówi Krzysztof Cieszyński, rzecznik ZUS w Gdańsku:
Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Tczewie w związku z zaistniałą sytuacją epidemiczną tymczasowo zawiesza bezpośrednią obsługę klienta. Od 3 lutego zamknięta będzie tylko sala obsługi klientów, pozostałe wydziały Inspektoratu w Tczewie pracują bez zmian, rozpoznają wnioski, wydają decyzje na podstawie tych wniosków, które wpłynęły do Inspektoratu. Inspektorat wróci do pełnego działania tak szybko jak to będzie możliwe. O ponownym otwarciu sali obsługi klienta poinformujemy osobnym komunikatem.
Wnioski oraz dokumenty można składać bez osobistego kontaktu z pracownikiem ZUS do specjalnej skrzynki na dokumenty.
Od dzisiaj w tczewskiej placówce ZUS działa nadzorowana przez pracowników Inspektoratu skrzynka na dokumenty. Do tej skrzynki można składać papierowe wnioski i druki. Do czasu ponownego uruchomienia bezpośredniej obsługi klientów w tczewskiej placówce zachęcamy do korzystania ze zdalnych form kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, czyli e-wizyt, wideorozmów z pracownikami zakładu, Centrum Obsługi Telefonicznej, z którym można się skontaktować pod numerem 22 560 16 00, a także do korzystania z platformy Usług Elektronicznych ZUS czyli PUE takiego "zusowskiego e-urzędu".
Tam, na przykład, można składać wnioski, ale można też samemu wydrukować sobie zaświadczenia, które są potrzebne do tego żeby przedłożyć je w innej instytucji. Bezpośrednią obsługę klientów realizują cały czas pobliskie placówki Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na przykład w Malborku, Pruszczu Gdańskim czy Starogardzie Gdańskim.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że do dyspozycji są również specjalnie infolinie:
- pod numerem tel. 22 11 22 111 do obsługi spraw związanych z Polskim Bonem Turystycznym, czynna całodobowo we wszystkie dni tygodnia,
- pod numerem tel. 22 290 55 00 do obsługi spraw związanych z Polskim Ładem i rodzinnymi świadczeniami – Rodzina 500+ oraz rodzinny kapitał opiekuńczy, dostępna w dni robocze (pn.-pt.) w godzinach 8.00 -15.00.
Napisz komentarz
Komentarze