"Chociaż inwestycja stwarza duże problemy mieszkańcom, jest konieczna"
Do tej pory zakończono prace związane z rozbiórką przęsła ustroju nośnego, wykonano także przełożenie istniejących instalacji na tymczasową kładkę. O postępach informuje Urząd Miejski:
Wykonano przełożenie istniejących instalacji (woda, gaz, teletechnika, energetyka) na tymczasowa kładkę technologiczną zlokalizowaną nad terenem kolejowym. Zakończono prace związane z rozbiórką przęsła ustroju nośnego, które polegały na zsunięciu przęsła znad terenu kolejowego. Wykonano rozbiórkę podpory nr 1 (od strony ul. Nowy Rynek) , a w trakcie są jest rozbiórka podpory nr 2 (od strony ul. Kolejowej). W najbliższym czasie będą wykonywane podpory nr 1 i nr 2 nowego wiaduktu, polegające za wykonaniu elementów żelbetowych. Chociaż inwestycja stwarza duże problemy mieszkańcom, jest konieczna.
Jak podkreśla biuro prasowe Urzędu Miejskiego, stan techniczny dawnego wiaduktu nie pozwalał na dalsze jego użytkowanie. Miasto zleciło wykonanie zadania firmie Strabag. Inwestycję prowadzi Zakład Usług Komunalnych – Miejski Zarząd Dróg. Przebudowa tego wiaduktu to największa inwestycja drogowa prowadzona obecnie w mieście. Jej koszt to 21 mln zł.
Napisz komentarz
Komentarze