Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 18 kwietnia 2024 21:20
Reklama

Dzięki tym aplikacjom jedzenie kupisz nawet o połowę taniej

Dotknęła cię drożyzna? Istnieje sposób, który nie tylko pozwoli zaoszczędzić, ale również stanąć do walki z marnowaniem żywności.
Dzięki tym aplikacjom jedzenie kupisz nawet o połowę taniej

Autor: iStock

W polskim handlu co roku marnuje się niemal 337 tys. ton żywności –wynika z „Opracowania systemu monitorowania marnowanej żywności i efektywnego programu racjonalizacji strat i ograniczania marnotrawstwa żywności” (badanie finansuje Narodowe Centrum Badań i Rozwoju). Żeby w części powstrzymać takie marnotrawstwo, powstały aplikacje, dzięki którym możemy uratować jedzenie, a przy okazji zaoszczędzić.

 

Foodsi, Too Good To Go i Finebite

 

Pierwsze dwie aplikacje pomagają zrobić tańsze zakupy. Przedsiębiorcy, zamiast wyrzucać nadwyżki, mogą sprzedać je po atrakcyjnych cenach. Większość ofert dotyczy paczek „niespodzianek” – podana jest standardowa wartość produktów, jednak dopiero po zakupie dowiemy się, co udało nam się kupić. Cukiernie i piekarnie przygotowują pieczywo i słodkości, markety zaś m.in. warzywa i owoce. Odgórnie ustalone jest miejsce i czas odbioru.

Dzięki trzeciej aplikacji – Finebite – zarezerwujemy stolik w restauracji, przy którym nasz rachunek zostanie objęty wskazanym rabatem.

 

Sondaż: gdzie zrobimy wielkanocne zakupy?

 

Według badania UCE RESEARCH i Grupy BLIX, aż 98,7 proc. badanych planuje zrobić świąteczne zakupy w dyskontach. Na drugim miejscu z zaledwie 24 proc. znalazły się hipermarkety i supermarkety (20 proc.). Wybierzemy się też na targowiska (19 proc.) i zajrzymy do sklepów osiedlowych (8 proc.). Pozostali respondenci wybiorą się do samoobsługowych hurtowni cash&carry (1,1 proc.) oraz do sklepów typu convenience (0,9 proc.).

83,3 proc. uczestników tego sondażu zadeklarowało, że będzie poszukiwać promocji. Skorzystanie z opisanych wyżej aplikacji może być na to dobrym sposobem.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama