Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 19 kwietnia 2024 11:04

Na co zwrócić uwagę przy zamawianiu taxi?

Przy zamawianiu taksówki pasażerowie kierują się najróżniejszymi aspektami. Dla większości najważniejsza jest cena, jednakże nie jest to jedyny brany pod uwagę czynnik. Równie istotny okazje się szybki czas oczekiwania na realizację zamówienia, jak i profesjonalizm reprezentowany przez kierowcę taxi. Na co jeszcze zwracają uwagę klienci sieci taksówkarskich?
  • 22.08.2018 10:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Na co zwrócić uwagę przy zamawianiu taxi?

Nie tylko cennik, czyli na co jeszcze zwracają uwagę pasażerowie taksówek?

Jak przeczytać można na blogu Eko Taxi, cennik za usługi taxi o jeden z najważniejszych czynników, według których pasażerowie taksówek podejmują decyzję o wyborze odpowiedniej taryfy. Nie jest jednak jedyne kryterium, którym kierują się klienci. Zestawienie Polskie Taksówki 2016 wskazało, że szacowana cena za kurs taxi stanowiła najważniejszy aspekt przy podawaniu składowych komfortowego przejazdu. W ankietach wskazało ją bowiem aż 85,4 procent respondentów, przy czym warto wspomnieć, że każda osoba poddana badaniu mogła zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź. Jakie są pozostałe czynniki wpływające na czerpanie zadowolenia ze zrealizowanej usługi przejazdu taksówką?

Drugim czynnikiem najchętniej wskazywanym w ankiecie była dostępność wybranej taksówki – tego typu odpowiedź zaznaczyło w swoich ankietach 79,4 procent badanych. Trudno się dziwić – gdy wykonujemy telefon po auto z kierowcą, oczekujemy, że taksówka zjawi się po nas jak najszybciej, aby błyskawicznie dowieźć pasażera pod wskazany adres. W momencie, w którym na nasz telefon odpowiada melodyjka zwiastująca długi czas oczekiwania na taryfę, nietrudno się zniechęcić i poszukać alternatywnej formy transportu w wybrane miejsce. Pamiętając, że przewoźnik czy korporacja oferuje długi czas oczekiwania na realizację swoich usług, następnym razem wybierzemy numer konkurencji.

Prawie połowa badanych jako ważny czynnik wpływający na ocenę zadowolenia z przejazdu taksówką wskazała jakość zaoferowanej w aucie obsługi. O co właściwie chodzi? Mowa tu o indywidualnych wrażeniach dotyczących pracy kierowcy. Czy osoba prowadząca auto była uprzejma dla klientów? Czy kierowca zachowywał się profesjonalnie? Czy droga, którą obrał, faktycznie stanowiła najprostszą i najkrótszą możliwą trasę? Pasażerowie zwracają uwagę także na to, czy realizująca usługę taxi osoba wykazuje się dobrą znajomością topografii wybranego miasta. Trudno o sytuację wprawiającą w większe zakłopotanie niż moment, w którym pasażer jadący – przyjmijmy – z ulicy Piłsudskiego w samym centrum Krakowa – zamawia kurs na Wzgórza Krzesławickie, widzi, jak kierowca odwraca się ku niemu i niepewnie prosi o wskazówki dojazdu. Wsiadając do taksówki, szczerze liczymy na podróż z wykwalifikowanym pracownikiem, który cechuje się wysokim poszanowaniem dla zasad ruchu drogowego, pewnie prowadzi samochód i doskonale zna ulice miasta, na terenie którego pracuje. Kierowca do każdego zlecenia podchodzić powinien z należytą starannością i wykonywać je w stosownym czasie.

Według raportu Polskie Taksówki 2016 kolejnym najistotniejszym czynnikiem warunkującym zadowolenie z wykonanego przejazdu taxi jest standard zamówionego samochodu. Aspekt ten w ankiecie wskazało 38,9 procent badanych. Można wywnioskować, że osoby podróżujące taksówkami zdecydowanie wolą klimatyzowane, wygodne auta niż kursy realizowane za pośrednictwem starych, mało komfortowych modeli. A już szczególnie w momencie, kiedy planujemy przejazd podczas upału, a w dodatku spieszymy się na uroczystą premierę teatralną bądź niezwykle ważne spotkanie biznesowe. Odświętny strój założony na tego typu okazje wymaga czystego, przewiewnego wnętrza samochodu. Pasażerowie – poza komfortem i czystością auta – zwracają uwagę także na unoszący się w taksówce zapach.

--- Artykuł sponsorowany ---