Wymagaj Jakości. Tak nazywa się kampania, której inicjatorem są Bartłomiej Chmielowiec, rzecznik praw pacjenta, i Agnieszka Pietraszewska-Macheta, dyrektorka Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.
Mają oni zamiar sprawdzać szpitale pod kątem podejścia do pacjentów i ich praw. Te, które spełniają standardy będą nagradzane i oznaczane.
Nie zawsze jakość jest najważniejsza
– Co roku do rzecznika praw pacjenta wpływa około 100 tys. skarg. Tych skarg by nie było, gdyby placówki stawiały na jakość obsługi pacjenta, gdyby dochowywały najwyższej staranności – przekonywał na konferencji rozpoczynającej kampanię Bartłomiej Chmielowiec.
I dodał: – Co ciekawe, takich skarg jest mniej w placówkach, które spełniają wysokie kryteria leczenia i posiadają stosowne akredytacje. Wszyscy jako pacjenci powinniśmy wybierać te placówki, które stawiają na jakość, które stawiają pacjenta w centrum uwagi, które dochowują należytej staranności.
Do czego pacjent ma prawo?
Dlatego Ministerstwo Zdrowia przypomina, jakie prawa ma pacjent. Są to między innymi:
- Masz prawo do bezpłatnych świadczeń opieki zdrowotnej.
- Masz prawo do poszanowania godności i intymności.
- Masz prawo do wyczerpującej i zrozumiałej informacji o swoim stanie zdrowia.
- Masz prawo do zachowania tajemnicy informacji na Twój temat.
- Masz prawo do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych.
- Masz prawo do dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej Twojego stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych.
- Masz prawo do poszanowania Twojego życia prywatnego i rodzinnego.
- Masz prawo do opieki duszpasterskiej.
- Masz prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza.
- Masz prawo do dochodzenia swoich praw.
- Masz prawo do zgłaszania niepożądanych działań produktów leczniczych.
- Masz prawo do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
Pełnomocnik ds. praw pacjenta
Tymczasem polskie szpitale mają problem nie tylko z tym, że skargi są, ale także z podejściem do takich spraw. Dlatego rzecznik praw pacjenta będzie sprawdzał, czy w danej placówce szpitalnej jest instytucja umocowana w prawie, czyli pełnomocnik ds. praw pacjenta.



!["Chcę znów być tatą na 100%" - historia Piotra Wegiery i apel o pomoc [ROZMOWA] "Chcę znów być tatą na 100%" - historia Piotra Wegiery i apel o pomoc [ROZMOWA]](https://static2.radiotczew.pl/data/articles/sm-16x9-chce-znow-byc-tata-na-100-historia-piotra-wegiery-i-apel-o-pomoc-rozmowa-1762540882.png)
![Jak poruszamy się po Tczewie? Miasto pyta mieszkańców o komunikację publiczną [ANKIETA] Jak poruszamy się po Tczewie? Miasto pyta mieszkańców o komunikację publiczną [ANKIETA]](https://static2.radiotczew.pl/data/articles/sm-16x9-jak-poruszamy-sie-po-tczewie-miasto-pyta-mieszkancow-o-komunikacje-publiczna-1761729809.jpg)




Napisz komentarz
Komentarze