Nowy pomysł producentów alkoholu ma zwiększyć jego sprzedaż w sklepach. Tyle że w podobnych saszetkach sprzedaje się m.in. musy owocowe dla dzieci.
Może wprowadzać w błąd
Co więcej, producent na swojej stronie – jak podaje prawo.pl – promuje nowy produkt hasłami: „doskonałe smaki”, „wygodne opakowania”. Saszetki mają mieć pojemność 100 i 200 ml i – zachęca producent – zmieszczą się w kieszeni. Znajdą się na nich kolorowe grafiki. Będą w nich sprzedawane alkohole mocne: wódka, likiery i nalewki. Nazwy produktów nawiązują do popularnych „małpek voodoo”.
Podobieństwo graficzne do produktów bezalkoholowych może wprowadzać klientów w błąd – uważa cytowany przez prawo.pl ekspert. Bo wygląd saszetek, który nie wskazuje jednoznacznie na zawartość alkoholu, może zwiększać ryzyko nieświadomego zakupu przez osoby niepełnoletnie.
Uganda zakazała
Alkohol w saszetkach – przypomina dziennik.pl – był popularny m.in. w Ugandzie. I przyczynił się tam do nasilenia problemu alkoholizmu. Według danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) za 2018 rok, co piąty Ugandyjczyk był alkoholikiem. Dlatego ostatecznie zakazano sprzedaży alkoholu w saszetkach.


!["Chcę znów być tatą na 100%" - historia Piotra Wegiery i apel o pomoc [ROZMOWA] "Chcę znów być tatą na 100%" - historia Piotra Wegiery i apel o pomoc [ROZMOWA]](https://static2.radiotczew.pl/data/articles/sm-16x9-chce-znow-byc-tata-na-100-historia-piotra-wegiery-i-apel-o-pomoc-rozmowa-1762540882.png)
![Jak poruszamy się po Tczewie? Miasto pyta mieszkańców o komunikację publiczną [ANKIETA] Jak poruszamy się po Tczewie? Miasto pyta mieszkańców o komunikację publiczną [ANKIETA]](https://static2.radiotczew.pl/data/articles/sm-16x9-jak-poruszamy-sie-po-tczewie-miasto-pyta-mieszkancow-o-komunikacje-publiczna-1761729809.jpg)




Napisz komentarz
Komentarze