Najwyższej jakości jedzenie
Idąc do restauracji mamy na celu przede wszystkim dobrze i smacznie zjeść. Niestety, nie wszędzie możemy spodziewać się posiłków na najwyższym poziomie. Niektóre restauracje oferują swoim klientom jedynie kilka dań do wyboru, co również nie stawia ich na restauracyjnym podium. Nawet największy fan danego lokalu szybko znudzi się monotonnością serwowanego tam jedzenia.
Jeżeli restauracja dba o jakość dań, przygotowuje je ze świeżych składników dobrego pochodzenia. Klient jednak nie jest w stanie zajrzeć do kuchni i sprawdzić, z czego kucharze przygotowują jedzenie. W takiej sytuacji pozostaje zdać się na swój węch i smak. Czasami pomimo dobrej jakości, świeżych składników jedzenie nie spełnia oczekiwań klientów.
Wynika to zazwyczaj z faktu zatrudnienia kucharzy, którzy nie znają się na swoim fachu. Nie wszystkie bowiem restauracje zatrudniają doświadczonych kucharzy, którzy posiadają odpowiednie przygotowanie i staż pracy.
Mila obsługa
W każdej dobrej restauracji już od progu powinniśmy spodziewać się miłego powitania. Co więcej, dobry nastrój kelnerów i managerów powinien nam towarzyszyć podczas całego pobytu w restauracji. Większość restauratorów przywiązuje dużą wagę do jakości obsługi i zatrudnia jedynie osoby, które traktują swoją pracę poważnie i posiadają pewnego rodzaju pasję do obsługi klientów. Kelnerzy powinni również służyć pomocą i poradą w kwestii wyboru posiłków czy napojów. Kelner musi posiadać odpowiednią wiedzę na temat składników potraw, sposobów ich przygotowania czy ewentualnych alergenów, jakie mogą znajdować się w daniach. Obsługa powinna być dostępna w miarę możliwości krótkim czasie, gdyż konieczność długiego oczekiwania na kelnera może odstraszyć niejednego klienta.
Przyjemny wystrój
Jak mówi przysłowie, pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Niektóre restauracje świecą pustkami, ponieważ ich wygląd nie przyciąga klientów. Właściciele muszą więc zadbać o to, aby wnętrze restauracji było stylowe, ale przy okazji nienarzucające się klientowi. Restauracjom nie służy przesyt dodatków i ozdób, które odstraszają klientów.
Z głośników powinna lecieć przyjemna dla ucha muzyka, która umili posiłek, niemniej jednak nie może być ona zbyt głośna, gdyż przeszkadza to w ewentualnych rozmowach. W dobrej restauracji powinna być również możliwość rezerwacji stolików i organizacji przyjęć okolicznościowych.
Urodziny, komunie czy wesela są oczywiście organizowane w ramach możliwości pomieszczenia gości, jednak część restauracji właśnie udanym przyjęciem zaskarbia sobie nowych klientów. Co ważne, menu w restauracji musi być czytelne dla gości - najlepiej, jeśli jest ono napisane w kilku językach, gdyż często klientami restauracji są osoby z zagranicy.
Pomocy merytorycznej udzieliła nam gdańska restauracja RestauracjaNadPotokiem.pl





