Planowana inwestycja zakłada dobudowę czwartego toru na linii nr 260 (Zajączkowo Tczewskie - Pruszcz Gdański), co umożliwi oddzielenie ruchu pociągów towarowych i aglomeracyjnych od pociągów dalekobieżnych. Dzięki temu wzrośnie dostępność komunikacyjna Trójmiasta dla reszty kraju.
Wybudują tor, przebudują perony
W ramach zadania przewidziano również przebudowę peronów nr 2 na przystankach Skowarcz, Różyny i Cieplewo na perony dwukrawędziowe. Nowy tor wraz z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym, w tym systemem ERTMS, zostaną dostosowane do prędkości pociągów sięgającej 200 km/h. Podpisanie umowy z wyłonionym wykonawcą planowane jest w pierwszym kwartale 2026 roku, natomiast prace budowlane mają być realizowane w latach 2028–2030. Szacunkowa wartość inwestycji wynosi ponad 180 milionów złotych netto, finansowanych ze środków budżetu państwa.
Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK S.A.
Opisane działania mają zwiększyć zdolności przewozowe kolei do portów w Gdańsku i Gdyni. W latach 2019–2024 Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na ten cel ponad 3 miliardy złotych netto, korzystając z funduszy instrumentu CEF – „Łącząc Europę”. Więcej o roli dobrego skomunikowania trójmiejskich portów kilka tygodni temu opowiedział Dariusz Stefański, którego firma odpowiada za budowę suchego portu w Zajączkowie.








Napisz komentarz
Komentarze