Planowana inwestycja zakłada dobudowę czwartego toru na linii nr 260 (Zajączkowo Tczewskie - Pruszcz Gdański), co umożliwi oddzielenie ruchu pociągów towarowych i aglomeracyjnych od pociągów dalekobieżnych. Dzięki temu wzrośnie dostępność komunikacyjna Trójmiasta dla reszty kraju.
Wybudują tor, przebudują perony
W ramach zadania przewidziano również przebudowę peronów nr 2 na przystankach Skowarcz, Różyny i Cieplewo na perony dwukrawędziowe. Nowy tor wraz z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym, w tym systemem ERTMS, zostaną dostosowane do prędkości pociągów sięgającej 200 km/h. Podpisanie umowy z wyłonionym wykonawcą planowane jest w pierwszym kwartale 2026 roku, natomiast prace budowlane mają być realizowane w latach 2028–2030. Szacunkowa wartość inwestycji wynosi ponad 180 milionów złotych netto, finansowanych ze środków budżetu państwa.
Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK S.A.
Opisane działania mają zwiększyć zdolności przewozowe kolei do portów w Gdańsku i Gdyni. W latach 2019–2024 Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na ten cel ponad 3 miliardy złotych netto, korzystając z funduszy instrumentu CEF – „Łącząc Europę”. Więcej o roli dobrego skomunikowania trójmiejskich portów kilka tygodni temu opowiedział Dariusz Stefański, którego firma odpowiada za budowę suchego portu w Zajączkowie.



!["Chcę znów być tatą na 100%" - historia Piotra Wegiery i apel o pomoc [ROZMOWA] "Chcę znów być tatą na 100%" - historia Piotra Wegiery i apel o pomoc [ROZMOWA]](https://static2.radiotczew.pl/data/articles/sm-16x9-chce-znow-byc-tata-na-100-historia-piotra-wegiery-i-apel-o-pomoc-rozmowa-1762540882.png)
![Jak poruszamy się po Tczewie? Miasto pyta mieszkańców o komunikację publiczną [ANKIETA] Jak poruszamy się po Tczewie? Miasto pyta mieszkańców o komunikację publiczną [ANKIETA]](https://static2.radiotczew.pl/data/articles/sm-16x9-jak-poruszamy-sie-po-tczewie-miasto-pyta-mieszkancow-o-komunikacje-publiczna-1761729809.jpg)




Napisz komentarz
Komentarze