Przez ostatnie miesiące uczestnicy brali udział w warsztatach, seminariach, konkursie plastycznym oraz wydarzeniach artystycznych, które wspólnie stworzyły przestrzeń do nauki, współpracy i budowania relacji opartych na szacunku. Projekt został przygotowany przez nieformalną grupę ZMIENNI ODMIENNI PRZYJACIELE: Alicję Alm, Alinę Gmyrek, Monikę Chrzanowską, przy wsparciu psycholożki Agnieszki Schönfeld. Partnerami były: Fun Day Tczew, CKiS, oraz Szkoła Podstawowa nr 4 w Tczewie.
Finał konkursu plastycznego: kreatywność i odwaga w wyrażaniu siebie
W Wielkim Finale konkursu „Integralność: moja przestrzeń na bycie sobą”, który odbył się w CKiS w Tczewie, wzięło udział 9 klas z 9 szkół z miasta oraz gminy Tczew.
Uczniowie wspólnie stworzyli prace, które pokazały ich rozumienie autentyczności, odwagi, wartości i własnej przestrzeni na bycie sobą.
Najważniejszym celem konkursu było nie rywalizowanie, lecz budowanie świadomości siebie i otwartości na różnorodność. Wszystkim uczestnikom i uczestniczkom organizatorzy złożyli ogromne gratulacje za kreatywność, pomysłowość i wrażliwość.

Nagrodą dla wszystkich klas był udział w spektaklu „Brzydkie Kaczątko”, przygotowanym przez uczniów SP4 pod kierownictwem Moniki Chrzanowskiej, według autorskiego scenariusza Adama Szafrańca.
To jest przedstawienie przygotowane przez klasę 3 C na podstawie baśni Christiana Andersena "Brzydkie kaczątko". W takiej współczesnej formie, aby zwrócić szczególną uwagę na to, co w tej chwili trawi młodych ludzi, aby byli czujni, empatyczni, aby po prostu otwierali serce na innych, nie oceniali. To jest przedstawienie terapeutyczne.
- Monika Chrzanowska, kierowniczka grupy teatralnej
Warsztaty, które poruszały ciało, emocje i umysł
Integralną częścią projektu były bezpłatne warsztaty dla różnych grup wiekowych – dzieci, młodzieży, rodzin i rodziców.
1. Warsztaty z Alicją Alm – „Integralność: moje miejsce w przestrzeni”
W sierpniu odbyły się zajęcia prowadzone przez nauczycielkę Alicję Alm, która towarzyszy uczestnikom w odkrywaniu, czym jest integralność w codziennych sytuacjach oraz jak odnaleźć swoje miejsce w relacji ze światem i innymi ludźmi.
Więc działamy, idziemy do przodu i jesteśmy bardzo z tego dumne, że takie ważne tematy są poruszane w różnych klasach, w rodzinnym gronie nawet.
- Alicja Alm, realizatorka projektu
Warsztaty pozwoliły dzieciom i młodzieży spojrzeć na siebie z nowej perspektywy: jako osoby, które mają prawo do własnego zdania, przestrzeni i uczuć.
Dzisiaj świętujemy już czwartą edycję Tczewskiej Tereski. Jak zawsze jest to inny temat, więc dzisiaj doszliśmy do integralności. Zaczęliśmy już wakacje, pracę nad projektem, ponieważ były warsztaty w bibliotece, dla dzieci, i dla dorosłych prowadzone przez psychologa Agnieszkę Schönfeld. i były zajęcia ruchowe, więc dużo się działo.
- Alicja Alm, realizatorka projektu
2. Warsztaty Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Prowadzone przez pedagog Alinę Gmyrek zajęcia łączyły zabawę z budowaniem świadomości ciała i relacji. Rodzice z dziećmi bawili się w zabawy „z” opiekuńcze, „przeciwko” pełne energii oraz „razem” oparte na partnerstwie.Była to przestrzeń na bliskość, współpracę i spontaniczną radość.
Seminarium o przywództwie w rodzinie
Zwieńczeniem projektu było seminarium z psycholożką Agnieszką Schönfeld, poświęcone przywództwu opartemu na filozofii Jaspera Juula.
Spotkanie pokazało, że prawdziwe przywództwo w rodzinie nie polega na kontroli, lecz na autentycznym dialogu, szacunku i partnerskiej obecności.
Rodzice dowiedzieli się m.in.:
- jak słuchać dzieci, aby naprawdę je usłyszeć,
- jak stawiać granice z miłością,
- jak rozwiązywać konflikty tak, by budowały bliskość,
- jak tworzyć dom, w którym każdy czuje się ważny i akceptowany.
Seminarium było także okazją do refleksji o własnych wartościach i rolach, które pełnimy w życiu rodzinnym.
Dlaczego integralność?
W centrum projektu znalazła się idea integralności, spójności między tym, kim jesteśmy, co myślimy, czujemy i robimy. To wartość, która wpływa na poczucie własnej wartości, zdrowe relacje i świadome funkcjonowanie w świecie.
Dzięki projektowi uczestnicy:
- uczyli się rozpoznawać swoje wartości,
- podejmować decyzje w zgodzie z sobą,
- budować poczucie tożsamości i granic,
komunikować się w sposób pełen szacunku.

Wszystkie działania: artystyczne, edukacyjne i warsztatowe tworzyły spójną przestrzeń do rozwoju zarówno indywidualnego, jak i rodzinnego.



!["Chcę znów być tatą na 100%" - historia Piotra Wegiery i apel o pomoc [ROZMOWA] "Chcę znów być tatą na 100%" - historia Piotra Wegiery i apel o pomoc [ROZMOWA]](https://static2.radiotczew.pl/data/articles/sm-16x9-chce-znow-byc-tata-na-100-historia-piotra-wegiery-i-apel-o-pomoc-rozmowa-1762540882.png)
![Jak poruszamy się po Tczewie? Miasto pyta mieszkańców o komunikację publiczną [ANKIETA] Jak poruszamy się po Tczewie? Miasto pyta mieszkańców o komunikację publiczną [ANKIETA]](https://static2.radiotczew.pl/data/articles/sm-16x9-jak-poruszamy-sie-po-tczewie-miasto-pyta-mieszkancow-o-komunikacje-publiczna-1761729809.jpg)




Napisz komentarz
Komentarze