7 lipca odbyła się kolejna rozprawa przed Krajową Izbą Odwoławczą w związku z trzecim już odwołaniem Nextbike Polska SA w restrukturyzacji w postępowaniu na nowe Mevo. KIO uznała, że odwołanie Nextbike Polska SA w restrukturyzacji jest niezasadne ze względu na wprowadzone wcześniej zmiany w warunkach zamówienia. Operator domagał się również zmiany terminu składania ofert i przesunięcia go o pół roku.
Spółka Nextbike Polska w restrukturyzacji przyznała tym samym, że nie jest gotowa na złożenie oferty, a co najważniejsze, na spełnienie oczekiwań mieszkańców, którzy od dawna czekają na powrót Mevo.
~ Michał Glaser, prezes Zarządu OMGGS
KIO uznała również i to żądanie za niezasadne. Nextbike Polska SA w restrukturyzacji zostanie także obciążona kosztami rozprawy. W trwającym od kwietnia 2020 r. dialogu konkurencyjnym, dotyczącym nowego Mevo biorą udział trzy firmy: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina (Movienta) z podwykonawcą Geovelo oraz Nextbike Polska SA w restrukturyzacji. Po zakończeniu rozmów z wykonawcami – 26 stycznia 2021 r. OMGGS przesłał zaproszenia do składania ofert. Wtedy rozpoczęły się odwołania Nextbike Polska SA do Krajowej Izby Odwoławczej, dotyczące określonych przez OMGGS wymogów, co do sposobu realizacji zamówienia. Po ostatniej rozprawie okazało się jednak, że OMGGS czeka na oferty od wykonawców do 19 lipca.
Przypomnijmy, że nowe Mevo ma być systemem mieszanym, złożonym z co najmniej 4099 rowerów (w tym 1000 tradycyjnych), 717 stacji rowerowych, abonament miesięczny ma wynieść 29,99 zł, w każdej z 16 gmin będą punkty ładowania baterii, będzie możliwość wypożyczenia roweru z rozładowaną baterią. Umowa z nowym operatorem ma być podpisana na 90 miesięcy. System swoim zasięgiem obejmie 16 gmin – dotychczasowe 14 (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a także dodatkowo Kolbudy i Kosakowo.
Napisz komentarz
Komentarze