Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 5 grudnia 2025 08:15
Reklama

Kaufland: To był błąd. Sieć wycofuje butelkę ze sprzedaży

Kiedy 1 października ruszył system kaucyjny, w jednym ze sklepów pojawiła się butelka, która kaucji nie podlega. Na sieć posypały się gromy. Jest reakcja.
Kaufland: To był błąd. Sieć wycofuje butelkę ze sprzedaży

Autor: Canva

 

Chodzi o wodę „Ustronianka” w butelce o nietypowej pojemności – 3,001 litra. To minimalne zwiększenie objętości wykluczyło ją z systemu kaucyjnego. Bo ten – przypomnijmy – obejmuje trzy rodzaje opakowań: 

- butelki plastikowe do 3 litrów – kaucja wynosi 50 groszy, 

- metalowe puszki do 1 litra – kaucja 50 gr, 

- szklane butelki wielorazowego użytku do 1,5 litra – kaucja 1 zł.

Po burzy, jaką spowodowała butelka, głos zabrali producent „Ustronianki” i sieć sklepów Kaufland, która wodę „Ustronianka” za 2,69 zł miała w swojej ofercie. 

 

Producent: taka butelka jest w ofercie Ustronianki od 20 lat

 

Ustronianka zapewniła w swoim oświadczeniu, które przesłała m.in. Interii Biznes, że wprowadzenie nowej butelki nie jest odpowiedzią na wprowadzenie systemu kaucyjnego.

 

Pojemność ta – wyjaśnia – nie jest jednak nowością w portfolio marki. Od ponad 20 lat butelka 3,001 l funkcjonuje w ofercie Ustronianki i wykorzystywana jest do produkcji zarówno wody, jak i napojów, które trafiają na rynek polski oraz na rynki zagraniczne.

 

Sieć: naszym celem nie jest obchodzenie systemu kaucyjnego

 

Kaufland natomiast zapewnił portal, że produkt zostanie „niezwłocznie wycofany ze sprzedaży”. 

I wyjaśniał, że:

 

(…) naszym celem nigdy nie było i nie będzie obchodzenie systemu kaucyjnego. Pojawienie się tej oferty było błędem, a nie działaniem wynikającym z naszej strategii. Skala ewentualnej sprzedaży tego artykułu w porównaniu z naszym całym asortymentem napojów byłaby marginalna. Jeżeli jednak, choć w minimalnym stopniu mogłaby ona podważać słuszne i dobre rozwiązania proekologiczne, których elementem jest system kaucyjny, to byłaby sprzeczna z ideami, które przyświecają naszej sieci i są przez nas realizowane od początku obecności Kaufland w Polsce.

 

 

Równocześnie Kaufland zapewnił, że zrobi wszystko, aby „podobne błędy nie miały miejsca w przyszłości”.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama